Redactie 31 januari 2023 0 reacties Print Via WhatsApp solliciteren bij BlokkerStartup Recrubo is opgenomen in de HRTech Arena. Het bedrijf optimaliseert het wervingsproces door gebruik te maken van chat en kanalen als WhatsApp. Met deze aanpak is het mogelijk om een volledig geautomatiseerde recruitmentprocedure te realiseren. Blokker Blokker maakt gebruik van deze nieuwe technologie en ziet een afname van de tijd en kosten per sollicitant. Marjolein Dusseljee, HR Business partner bij Blokker, is enthousiast over de mogelijkheden: “Via Recrubo kunnen kandidaten direct een afspraak maken om de vestiging te bezoeken. Een snel en efficiënt proces.” Volgens Recrubo moet er een juiste verhouding zijn tussen laagdrempeligheid en de kwaliteit van de sollicitatie. Hoe eenvoudiger je het proces maakt, des te meer sollicitaties je ontvangt, maar het resulteert ook in bijvangst van ongekwalificeerde sollicitanten. Daarom is het belangrijk dat er een goede pre-screening volgt. “Via chat maken we het laagdrempelig, maar door de juiste vragen te stellen filteren we ongekwalificeerde en ongemotiveerde kandidaten eruit,” vertelt Niels Tukker, oprichter van Recrubo. “Dit scheelt een hoop werk voor het bedrijf.” Het proces bij Blokker gaat als volgt: Kandidaat komt bij WhatsApp vanuit een (online) advertentie of QR-code op posters in de winkel WhatsApp Chatbot vraagt NAW-gegevens en stelt pre-screening vragen Chatbot matcht de juiste Blokker-vestiging met de sollicitant en maakt direct een afspraak door middel van een kalenderintegratie Om no-shows te verminderen, ontvangen kandidaten een automatisch bericht de dag voor het sollicitatiegesprek De winkelmanager beoordeelt de sollicitant {cta_arena kop=”Alle HRTech aanbieders op een rij” tekst=”Ben jij op zoek naar passende en innovatieve #HRTech oplossingen? Gebruik dan onze HRTech Arena. Hierin vind je alle aanbieders per domein.” knop=”Bekijk de HRTech Arena” link=”/hrtech-arena” plaatje=”/uploads/Kennisbank/HRTech-Arena-150×150.png” ctaclass=”cta_arena”} Over Recrubo “Nadat Recrubo na de oprichting eind 2020 vooral druk is geweest met het valideren van de aannames die ze stellen, is er medio 2021 besloten een SaaS-product te bouwen,” vervolgt Tukker. “Met een WhatsApp chat is het wervingsprobleem niet opgelost. Door goede automatische communicatie op verschillende touchpoints in de recruitmentfunnel en de juiste inzet van AI kom je echter een heel eind.” Hoe ziet Recrubo de toekomst? “Een wervingsproces zonder menselijke tussenkomst, mensen zijn namelijk altijd bevooroordeeld. Een eerlijk proces voor de kandidaat, zonder menselijke tussenkomst. Een situatie waarbij de werving is geautomatiseerd en er meer wordt gefocust op behoud en werkgeluk. Relaties van mens tot mens.” branche, innovatie Print Over de auteur Over Redactie De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl Bekijk alle berichten van Redactie