Mark van Assema 20 september 2018 0 reacties Print Interview Harver CEO; De kracht van AI in RecruitmentDe vernieuwende manier waarop Harver de preselectie van kandidaten uitvoert maakt het CV haast overbodig. Veel meer kijkt het naar de kennis en vaardigheden van een kandidaat in het heden, dan naar prestaties in het verleden. In Nederland kennen we het verhaal van Harver natuurlijk al langer, zie hier bijvoorbeeld een interview uit 2015 met recruitmentsystemen.nl Wat is Harver Voor degene die Harver nog niet kennen, vanuit #HRTech Review plaatsen we de aanbieder in de hoek van Recruitment in combinatie met Social & Engagement. Vooral als je grote aantallen medewerkers zoekt, in klantenservice, productieprocessen, winkels of warehouses werkt de tool het meest effectief. Er is een interactieve en visuele manier van vragen stellen en tegelijk voorstellen van de organisatie, al bijna onboarding. Zo leidt je de kandidaat eigenlijk door één of meerdere assessments en krijg je alleen gekwalificeerde kandidaten in je ATS voor het vervolg proces. Een “AI-powered, pre-employment assessment platform” zoals ze zelf zeggen. Het interview met HR Technologist In het interview legt Raaff uit hoe Candidate Experience in combinatie met video de succesfactoren vormen voor Harver. Er zijn meer assessment tools in de markt met een historisch opgebouwde en wetenschappelijk onderbouwde aanpak, daarbij is Harver de ‘new kid on the block’. Verder gaat hij dieper in op de vraag wat de ideale fit zou zijn voor een organisatie en een tool als Harver en wat er voor een CHRO nodig is om de employer branding te verbeteren. Het hele interview lees je hier innovatie Print Over de auteur Over Mark van Assema Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management. Bekijk alle berichten van Mark van Assema