"Navigeren door het HRTech-landschap."
SLUIT MENU

Rijksoverheid kiest voor roosterapplicatie van Intus

P-direktDe roostersoftware draagt bij aan het streven van het Rijk naar duurzame inzetbaarheid met gezonde roosters waarin capaciteitsvraag en beschikbare bezetting op elkaar zijn afgestemd. Na een uitgebreide aanbesteding is Intus als winnaar uit de bus gekomen.

Hans Leideman, directeur van Intus: “We zijn blij dat de Rijksoverheid ons systeem InPlanning heeft gekozen als applicatie om haar roosterprocessen te optimaliseren. Hiermee gaan we zorgen dat het roosterproces rijksbreed beter wordt ondersteund en tegelijkertijd gebruiksvriendelijker wordt voor de medewerker.”

Cao-afspraken en andere afspraken worden door de applicatie uiteraard ondersteund. Daarnaast kunnen organisaties ervoor kiezen om medewerkers in meer of mindere mate zelf een rol te geven in het roosterproces. Dit heeft vaak gunstige effecten op de roostertevredenheid en werk-privébalans.

Over P-Direkt

P-Direkt is één van de Shared Service Organisaties (SSO) van het Rijk en valt onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De dienstverlening van P-Direkt ligt op het snijvlak van HR en ICT. P-Direkt verzorgt voor ruim 130.000 rijksambtenaren alles wat speelt rond de administratieve dienstverlening voor hun personeelszaken. De salarisbetaling, verlofregistratie en informatievoorziening zijn belangrijke eindproducten.

Over Intus

Intus is een onafhankelijke aanbieder van personeelsplanning software met ruim 50 medewerkers, opgericht in 2001. Met haar planningssysteem InPlanning bedient Intus organisaties met complexe planningsbehoeften. InPlanning is ontwikkeld op basis van de filosofie ‘medewerker centraal’ vanuit de overtuiging dat dat de sleutel is tot prettig en effectief werken. Er werken dagelijks meer dan 120.000 medewerkers met InPlanning.

Demonstratie van roostersysteem InPlanning aan afgevaardigden van betrokken Rijksoverheidsorganisaties

Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management.