Mark van Assema 1 oktober 2019 0 reacties Print Heineken pakt digitale HR transformatie serieus aanMet de groeiende groep millenials die bij Heineken komt werken was de noodzaak om serieus met technologie aan de slag te gaan bij HR ook doorgedrongen. In samenwerking met The Next Web X en Accenture heeft Director Global HR Technology & Solutions Hermand Rolfers een nieuw initiatief opgezet met een duidelijke missie: “Uiteindelijk willen we dat onze medewerkers hun eigen carrière beheren met dezelfde soorten technologieën die ze dagelijks gebruiken in hun privé interacties.” Drie focus gebieden en een wild card In de hackathon moeten de start-ups aan de slag met drie gebieden waar Heineken echte uitdagingen heeft op HR gebied: Recruitment of Talent Acquisition Onboarding en interne doorstroom Employee Engagement En ten slotte was er een wild card te verdelen voor ieder ander HR gebied waar zich interessante start-ups voor aanmeldden. Iedere start-up’s droom pilot Welke start-up droomt er nu niet van het mogen doen van een pilot van hun ‘ei van Columbus oplossing’ bij een van de grootste merken ter wereld. Dat dit een leerzaam en nuttig proces kan zijn wordt met deze competitie onderkend, echter moeten de start-ups zich eerst maar eens bewijzen via een hackathon. Vanaf de zomer konden HRTech Start-ups zich inschrijven om mee te gaan doen bij de Hackathon. Meer dan 100 bedrijven gaven hieraan gehoor wat leidde tot onderstaand overzicht. Hierbij een heleboel in Nederland volledig onbekende partijen en maar een paar bekende namen. Er mogen per ieder van de 4 gebieden 3 start-ups meedoen met de Hackathon: Recruiting for superstars mya Systems Inc SmartDreamers Team: Eightfold.ai, Sonru, Plum Onboarding & transitions BrioHR Appical SilkRoad Employee engagement Appreiz EngageRocket SocialSeeder De wildcards BetterUp Pulsifi Snaphunt Natuurlijk kennen we hier in Nederland Appical, waar Heineken bij hun Onboard.Amsterdam event ook zal presenteren, en verder komt alleen SocialSeeder uit de buurt, uit België. De andere partijen komen bijna allemaal uit Sillicon Valley en een paar uit Azië en één uit Roemenië. De winnaars zullen hier later bekend gemaakt worden. Zij mogen echte pilot projecten starten bij Heineken vestigingen in de de Asia Pacific regio. Bij succes kan Heineken deze partijen de rest van de wereld helpen veroveren. Print Over de auteur Over Mark van Assema Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management. Bekijk alle berichten van Mark van Assema