Redactie 21 november 2024 0 reacties Print Hoe people analytics de HR van deze organisatie veranderde van old-school naar inspirerendPersoneelsgegevens zijn net zo goed bedrijfsinzichten. Deze visie zorgt ervoor dat people analytics voor veel bedrijven een noodzaak zijn geworden. Zo ook bij het Canadese bedrijf Gore Mutual Insurance. Gore Mutual Insurance, een bedrijf uit Canada met meer dan 600 werknemers koos voor een technologiegedreven benadering van people analytics. Het managementteam investeerde in een platform dat inzichten biedt voor werknemers en de bedrijfsstrategie. De HR-afdeling veranderde daardoor van een traditionele afdeling naar een vooruitstrevende, met een samenhangende aanpak van Employee Experience (werknemerservaring) en werknemersbetrokkenheid. Waarom people analytics? Gore Mutual vertrouwde vroeger op spreadsheets en worstelde met de consistentie van gegevens. Ondertussen was de organisatie bezig met het uitbreiden van het personeelsbestand en het stabiliseren van het personeelsbehoud tijdens de pandemie. Gore Mutual’s prioriteit voor people analytics komt overeen met die van andere toonaangevende bedrijven. Volgens Harvard Business Review heeft een meerderheid van de grote organisaties nu people analytics-teams en beschouwt 70% van de leidinggevenden people analytics als een topprioriteit. HR-leiders zijn op zoek naar nieuwe manieren om personeelsgegevens te gebruiken om concurrerend te blijven. Gegevens maken het verschil Gore Mutual zocht naar een technologische upgrade van het personeelsanalyseproces van het bedrijf, dus schakelde Gore Mutual het personeelsplanningsplatform Visier in. “Voordat we met Visier werkten, waren de meeste van onze beslissingen gebaseerd op anekdotisch bewijs en historische trends,” zegt Sonia Boyle, Chief People Officer. Toegang tot werknemersgegevens en inzichten resulteert in beter geïnformeerde beslissingen. Deloitte’s 2023 High-Impact People Analytics onderzoek onderzocht meer dan 400 organisaties uit 18 landen om de belangrijkste pijlers van succesvolle people analytics te identificeren. 60% van de respondenten wees de beschikbaarheid van data aan als de belangrijkste factor. De data zorgden bij Gore Mutual voor een beter begrip van de werknemerspopulatie en hielpen bij het identificeren van belangrijke punten met betrekking tot betrokkenheid, productiviteit en het risico op verloop. Inzichten op basis van gegevens hebben de kijk van het bedrijf op trends in het personeelsbestand verbreed. Boyle ontdekte dat het leiders helpt om de bronnen van wrijving aan te pakken en de onderliggende problemen boven tafel te krijgen die leiden tot een groter personeelsverloop. Terugdringen van het personeelsverloop Gore Mutual erkent dat hun personeelsbeleid de sleutel is tot groei. Het people analytics project heeft actief vormgegeven aan de organisatiecultuur met een datagestuurd draaiboek om de belofte van het bedrijf waar te maken op het gebied van Employee Experience. Deze aanpak heeft een cruciale rol gespeeld bij het terugdringen van het personeelsverloop, wat een van de grootste zorgen van het bedrijf was. Het eerste teken van succes was een toename van 25% in retentiepercentages. Daarnaast heeft het HR-team scorekaarten gebruikt om de betrokkenheid bij te houden, die in minder dan een jaar met 8% is verbeterd, waardoor de totaalscore op 80% komt. Volgens het team van Gore Mutual hebben de scores voor inclusie en welzijn ook de 80% bereikt. Partnerschappen met leveranciers zijn belangrijk Technische partners spelen een belangrijke rol in de strategie van Gore Mutual voor personeelsanalyse. De geïntegreerde inzichten en het implementatiegemak maakten van Visier volgens Boyle bijvoorbeeld een aantrekkelijke partner. “We hadden Visier binnen zes maanden operationeel en vrijwel onmiddellijk ontdekten we in enkele dagen inzichten waarvoor we voorheen maanden nodig zouden hebben gehad om ze boven water te krijgen”, zegt ze. Snelheid, kwaliteit en maatwerk waren prioriteiten tijdens de digitale transformatie. Een voorbeeld hiervan was de noodzaak om het sentiment onder medewerkers op te nemen in het platform. Visier heeft bij Gore Mutual meegewerkt aan een nieuwe aanpak, zodat gebruikers nog steeds toegang hadden tot dezelfde sentimentgegevens, maar met het extra voordeel dat ze deze factor konden vergelijken met andere gegevens, zoals betrokkenheid of verloop. Boyle adviseert andere HR-leiders die ook zo’n project willen opstarten om te beginnen met de basis en op te schalen terwijl de bedrijfswaarde wordt aangetoond. “Verandering gebeurt niet van de ene op de andere dag”, zegt ze. “Maar met de juiste partner kun je snel betere resultaten behalen.” Dit is een vertaling van How People Analytics transformed this org’s HR from old school to inspirational op hrexecutive.com Gore Mutual Insurance, een bedrijf uit Canada met meer dan 600 werknemers koos voor een technologiegedreven benadering van people analytics. Het managementteam investeerde in een platform dat inzichten biedt voor werknemers en de bedrijfsstrategie. De HR-afdeling veranderde daardoor van een traditionele afdeling naar een vooruitstrevende, met een samenhangende aanpak van Employee Experience (werknemerservaring) en werknemersbetrokkenheid. Waarom people analytics? Gore Mutual vertrouwde vroeger op spreadsheets en worstelde met de consistentie van gegevens. Ondertussen was de organisatie bezig met het uitbreiden van het personeelsbestand en het stabiliseren van het personeelsbehoud tijdens de pandemie. Gore Mutual’s prioriteit voor people analytics komt overeen met die van andere toonaangevende bedrijven. Volgens Harvard Business Review heeft een meerderheid van de grote organisaties nu people analytics-teams en beschouwt 70% van de leidinggevenden people analytics als een topprioriteit. HR-leiders zijn op zoek naar nieuwe manieren om personeelsgegevens te gebruiken om concurrerend te blijven. Gegevens maken het verschil Gore Mutual zocht naar een technologische upgrade van het personeelsanalyseproces van het bedrijf, dus schakelde Gore Mutual het personeelsplanningsplatform Visier in. “Voordat we met Visier werkten, waren de meeste van onze beslissingen gebaseerd op anekdotisch bewijs en historische trends,” zegt Sonia Boyle, Chief People Officer. Toegang tot werknemersgegevens en inzichten resulteert in beter geïnformeerde beslissingen. Deloitte’s 2023 High-Impact People Analytics onderzoek onderzocht meer dan 400 organisaties uit 18 landen om de belangrijkste pijlers van succesvolle people analytics te identificeren. 60% van de respondenten wees de beschikbaarheid van data aan als de belangrijkste factor. De data zorgden bij Gore Mutual voor een beter begrip van de werknemerspopulatie en hielpen bij het identificeren van belangrijke punten met betrekking tot betrokkenheid, productiviteit en het risico op verloop. Inzichten op basis van gegevens hebben de kijk van het bedrijf op trends in het personeelsbestand verbreed. Boyle ontdekte dat het leiders helpt om de bronnen van wrijving aan te pakken en de onderliggende problemen boven tafel te krijgen die leiden tot een groter personeelsverloop. Terugdringen van het personeelsverloop Gore Mutual erkent dat hun personeelsbeleid de sleutel is tot groei. Het people analytics project heeft actief vormgegeven aan de organisatiecultuur met een datagestuurd draaiboek om de belofte van het bedrijf waar te maken op het gebied van Employee Experience. Deze aanpak heeft een cruciale rol gespeeld bij het terugdringen van het personeelsverloop, wat een van de grootste zorgen van het bedrijf was. Het eerste teken van succes was een toename van 25% in retentiepercentages. Daarnaast heeft het HR-team scorekaarten gebruikt om de betrokkenheid bij te houden, die in minder dan een jaar met 8% is verbeterd, waardoor de totaalscore op 80% komt. Volgens het team van Gore Mutual hebben de scores voor inclusie en welzijn ook de 80% bereikt. Partnerschappen met leveranciers zijn belangrijk Technische partners spelen een belangrijke rol in de strategie van Gore Mutual voor personeelsanalyse. De geïntegreerde inzichten en het implementatiegemak maakten van Visier volgens Boyle bijvoorbeeld een aantrekkelijke partner. “We hadden Visier binnen zes maanden operationeel en vrijwel onmiddellijk ontdekten we in enkele dagen inzichten waarvoor we voorheen maanden nodig zouden hebben gehad om ze boven water te krijgen”, zegt ze. Snelheid, kwaliteit en maatwerk waren prioriteiten tijdens de digitale transformatie. Een voorbeeld hiervan was de noodzaak om het sentiment onder medewerkers op te nemen in het platform. Visier heeft bij Gore Mutual meegewerkt aan een nieuwe aanpak, zodat gebruikers nog steeds toegang hadden tot dezelfde sentimentgegevens, maar met het extra voordeel dat ze deze factor konden vergelijken met andere gegevens, zoals betrokkenheid of verloop. Boyle adviseert andere HR-leiders die ook zo’n project willen opstarten om te beginnen met de basis en op te schalen terwijl de bedrijfswaarde wordt aangetoond. “Verandering gebeurt niet van de ene op de andere dag”, zegt ze. “Maar met de juiste partner kun je snel betere resultaten behalen.” Dit is een vertaling van How People Analytics transformed this org’s HR from old school to inspirational op hrexecutive.com people analytics Print Over de auteur Over Redactie De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl Bekijk alle berichten van Redactie