Mark van Assema 31 juli 2019 0 reacties Print Harver groeit door met 13,5 miljoen extra investeringHarver levert alternatieve recruitment software voor het sollicitatieproces. Middels een interactieve video wordt een inkijk gegeven in wat de functie inhoudt en hoe de cultuur bij de organisatie is, terwijl tegelijkertijd sollicitatievragen en testen kunnen worden doorlopen. Deze aanpak vervangt het solliciteren via een formulier en een cv en combineert direct met de gewenste assessment testen. Daarnaast geeft het de sollicitanten al vóór te solliciteren een soort onboarding ervaring waardoor het aantal mis-matches kleiner wordt. Investeringen naar 35 miljoen dollar totaal Met deze nieuwe investering via het Amerikaanse Insight Partners, een zogeheten series B ronde, van 15 miljoen dollar (13,5 miljoen euro) komt het totaal aan investeringen op 35 miljoen dollar. Business Insider dook in de historie van de investering en resultaten tot nu toe. Recruitment omgedacht De mogelijkheden van Harver stellen organisaties met vooral grote volume vacatures, zoals in retail, horeca en contact centers, in staat om efficiënter medewerkers te vinden, voor zowel vaste als tijdelijke functies. Zeker die laatste groep werd traditioneel vanuit uitzendbureaus bemiddeld, waar nu het grote volume kandidaten via technologie door organisaties zelf gevonden kunnen worden. Uiteraard is de candidate experience via een Harver proces veel sterker dan via een uitzendbureau. Onder andere Albert Heijn, Rituals, HEMA, Booking.com en Heineken maken nu gebruik van Harver. Weliswaar begint het proces nog met een vacature, hierna loopt het proces behoorlijk anders. In het hiervoor genoemde interview met ceo Barend Raaff is te lezen dat Harver het hele recruitment proces tot en met ondertekening van contract wil gaan ondersteunen. De nieuwe investeringsronde zal vast helpen om die ontwikkelingen ook in een stroomversnelling te krijgen. Print Over de auteur Over Mark van Assema Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management. Bekijk alle berichten van Mark van Assema