Maandelijkse archieven: juli 2019

Vers kapitaal voor betere werksfeer

2daysmood15 seconden surveys

De kern van de 2DAYSMOOD tooling zit in de hele korte surveys waarmee de organisatie van alles kan meten. Doordat de surveys zo kort zijn kun je over de kleinste onderwerpen gaan meten. “Het meten gebeurt snel, continu en op een leuke manier. Je haalt daarmee feedback naar boven die betrouwbaar en relevant is. Managers die ons online analyseplatform gebruiken, zien met name de slim aangeboden data als een enorm voordeel. Met cijfers op zak kun je ‘softe onderwerpen’ zoals werkgeluk of werkstress, toch meer daadkracht geven. Naar je medewerkers toe, of naar het management om middelen vrij te maken.” aldus CEO Martin Meulenkamp.

Opschalen, ook internationaal

Van start-up komt het bedrijf hiermee in een scale-up fase waarbij de investering wordt gebruikt om te groeien, in Nederland en met samenwerkingen in Amerika en Australië. Wie er achter deze investeringsronde zit is niet bekend gemaakt.

Inmiddels helpt 2DAYSMOOD diverse bedrijven, klein en groot, met het ontwikkelen van een positiever werkklimaat. Zo werd spoornetbeheerder ProRail begin dit jaar klant met bijna 4500 medewerkers. Daarnaast werkt het team samen met software leveranciers, gemeenten, en instellingen in het onderwijs en de zorg. Deze laatste twee sectoren kampen momenteel met grote HR uitdagingen. Denk aan personeelstekorten, een hoog verloop en hoge werkdruk.

2DAYSMOOD-investering-1080x550

Lees hier meer.

Geplaatst in Innovatie | Tags | Reacties uitgeschakeld voor Vers kapitaal voor betere werksfeer

HR2Day en Dotweb naar de Noorse Visma groep

HoofdkantoorVisma-Klein

Twee vliegen in 1 klap

HR2day is aanbieder van een uitgebreid cloudplatform dat integrale ondersteuning biedt voor HR processen, van salarisadministratie tot talentbeheer. Dotweb is aanbieder van generiek verzuimbeheer en een contract management oplossing voor de retail branche. 

Visma kiest voor Nederland

Dat het Noorse bedrijf Visma kiest voor Nederland als strategische groeimarkt buiten Scandinavië wordt hierdoor extra bevestigd. Na de overname van het grote Raet in 2017, en eerdere overnames in de financiële hoek als Pinkweb en ProActive, heeft Visma in Nederland inmiddels meer dan 2000 medewerkers. Beide nieuwe overnames zijn relatief klein vergeleken met Raet, inmiddels Visma-Raet, maar het zijn wel innovatieve spelers die een andere dynamiek toevoegen aan de HRTech portefeuille. Met de overnames wil Visma, verder actief in Oost- en Midden-Europa en Latijns-Amerika, vooral haar marktaandeel in Nederland vergroten. “Het is vooralsnog niet de bedoeling om de bedrijven in elkaar te schuiven of om ontwikkelkosten te delen”, volgens een woordvoerder in het FD.

Nieuwe MD bij HR2Day

Andy Verstelle, managing director en medeoprichter van HR2day: “Het is fantastisch om deel uit te gaan maken van Visma, een organisatie met een zeer sterke strategische focus op de hr-markt. Ik zie dit als het juiste moment om mijn taken neer te leggen na meer dan negen jaar actief te zijn geweest als managing director van HR2day.” Zijn taken als managing director worden overgenomen door medeoprichter Marcel de Brauwer.

Geplaatst in Markt | Reacties uitgeschakeld voor HR2Day en Dotweb naar de Noorse Visma groep

Talmundo overgenomen door HR Nordic Group

Talmundo_HR NordicTalmundo heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft aangesloten bij de HR Nordic-groep, die wordt ondersteund door de groeibelegelaar Verdane. Talmundo wordt de vierde recente acquisitie van de groep, volgend op de Noorse ATS-spelers HR Manager, Webcruiter en ReachMee.

Het resultaat, waarbij Talmundo grotendeels een onafhankelijk bedrijf zal blijven, helpt het bedrijf zijn financiële positie te versterken terwijl het blijft groeien. Naast de reeds bestaande aanwezigheid in België, Nederland, Frankrijk en het VK, is Talmundo van plan om strategisch te investeren in de DACH-regio, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Er zullen ook extra investeringen worden gedaan om de productontwikkeling te versnellen, inclusief zakelijke functies, analyses en de AI-powered onboarding chatbot van het bedrijf.

Met deze overname stapt de oorspronkelijke investeerder TIIN capital uit Talmundo. TIIN Capital zag al vroeg kansen in deze digitale onboarding en investeerde in twee rondes meer dan een miljoen euro in Talmundo.

“We zijn zo trots op alles wat we tot nu toe hebben bereikt bij Talmundo. We zijn erop gericht om onze klanten te helpen bij het updaten van verouderde onboardingprocessen met de nieuwste technologie, waardoor ze nieuwe werknemers kunnen aantrekken als nooit tevoren “, zegt De Groef. “We zijn op zoek geweest naar een nieuwe partner omdat we nog sneller willen groeien en we zijn verheugd om samen te werken met Verdane en de HR Nordic-groep”

Over Talmundo

Talmundo is een Europees HR Tech-bedrijf dat in 2012 is opgericht. Het onboarding-platform, dat in 2014 werd gelanceerd, is een mobiel vriendelijke cloud tool die werknemers een boeiende pre-boarding en onboarding-ervaring biedt, waardoor de manier waarop we omgaan met HR-technologiesystemen radicaal verandert. Vandaag werkt Talmundo samen met toonaangevende multinationals als Deloitte, ABN Amro, Bacardi, ArcelorMittal, KPMG, BNP Paribas Fortis, Sodexo, Engie, SAS en Swisscom.

Over HR Nordic Group

Gesteund door Verdane is HR Nordic leverancier van HR- en wervingssystemen in Scandinavië. HR Nordic heeft vandaag 200 professionals in dienst en bedient meer dan 2000 klanten in zowel de grote als middelgrote markt. De voormalig CEO van het overgenomen ATS HR Manager, Lars Ringdal, leidt nu de gehele groep in hun groeiambities in de Scandinavische landen en Europa.

Over Verdane

Verdane is de voorkeursgroeipartner voor technologiebedrijven in Noord-Europa. Verdane-fondsen bieden flexibel groeikapitaal voor snelgroeiende software, consumenteninternet, energie of hoogtechnologische industriebedrijven, door zowel meerderheids- als minderheidsinvesteringen in individuele bedrijven en portefeuilles. Ga voor meer informatie naar www.verdane.com.

Geplaatst in Innovatie | Tags | Reacties uitgeschakeld voor Talmundo overgenomen door HR Nordic Group

HRTech Taal deel 7: eNPS

NPS

De Net Promotor Score is oorspronkelijk een methodiek voor het meten van tevreden klanten uit de VS. De methodiek werd snel populair omdat deze zo simpel is. Je stelt maar 2 vragen aan een klant;

  1. Hoe groot is de kans dat je [product/bedrijfnaam] aanbeveelt aan anderen?
    • Op een schaal van 0 tot 10
  2. Wat kunnen wij doen om die kans te vergroten?
    • met een open tekst veld waar iedereen vrij in kan invoeren wat beter kan

NPSPromotors zijn iedereen die minimaal een 9 geven, de 7-tjes en 8-jes zijn eigenlijk passieve klanten, en de 6-nen zijn ‘detractors’. Door van de promotors percentagegewijs de detractors af te trekken komt een organisatie op een score van -100 tot + 100. Meer info

Vooral Amerikaanse software ondernemingen, zoals Salesforce en de grote HRTech leveranciers uit Amerika, maakten veel ophef over een kennelijke 100 NPS score.

eNPS

De stap naar de interne HR kant is eenvoudig te maken door dezelfde twee vragen te stellen aan de medewerkers en je hebt een “employee NPS” of afgekort “eNPS”:

  • Hoe waarschijnlijk is het dat je onze organisatie als werkgever zou aanbevelen?

Het voordeel van deze methodiek is vooral dat hij simpel is. Het nadeel is dat het veel is lastiger om op specifieke onderwerpen in te zoomen. De toepasbaarheid van de methodiek is daarom afhankelijk van de situatie.

In Nederland is de eNPS nu 42

Een organisatie die de eNPS sinds 2014 in Nederland meet bij een willekeurige groep deelnemers is AnalitiQs. Na een dip in 2016 neemt de eNPS volgens hen de laatste jaren ieder jaar een beetje to. Lees hier meer over hun onderzoek.

Geplaatst in Branche, Innovatie | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor HRTech Taal deel 7: eNPS

Agile training “Aan de slag met HR Tech”

Scrumbord_training1Er zijn namelijk steeds meer tools die eindelijk echt helpen om handmatige werkzaamheden te automatiseren. Dan hebben jullie als HR professionals meer tijd over talent te laten groeien.

De beste manier om hier concreet in te zijn is onze training “Aan de slag met HR Tech“. Een Agile ingerichte training, met een scrum bord als agenda en archief. En je kiest zelf welke modules je wilt volgen, afhankelijk van de kennis die je al hebt.

Tweede editie

CollageDeze tweede training komt na de eerste ‘masterclass’ die we over HR Tech gaven in maart dit jaar. we hebben de opzet nog praktischer gemaakt, zodat je echt aan de slag kan met de output. Belangrijkste onderdeel is het selecteren van de HR Tech die bij jouw organisatie past. Over de eerste training kwam al deze feedback:

– “Een goede kennismaking als je met je organisatie stappen wilt zetten op het gebied van HR Tech.”, Erik Moningka

– “Na deze masterclass heb ik er vertrouwen in dat ik op een goede manier een selectie/implementatietraject kan aansturen.”, Annemiek Jongbloed

Agile training

Omdat we helemaal om zijn in het agile werken is zelfs de training agile gemaakt. De basis module over HR Tech is ‘verplicht’, maar daarna kies je zelf of je alleen module 2, of module 3, of allebei wilt volgen:

  1. Module 1; HR Tech taal de baas, met uitleg over onze HRTech Arena en de basis vaktermen rond HR Tech.
  2. Module 2; De basics van Agile werken bij een HR Tech implementatie om leverancier en klant goed te laten samenwerken en verwachtingen na te komen.
  3. Module 3; Selectietrajecten (Agile) inrichten en organiseren, met de stakeholders, de stappen en de agile aanpak voor iedere selectie.

De training is op de maandagen 30 september en 7 oktober.

730x90_aan de slag

 

Geplaatst in Markt | Reacties uitgeschakeld voor Agile training “Aan de slag met HR Tech”