Tom van der Valk 24 november 2019 0 reacties Print Recruit Robin en Albert Heijn winnaars van de Recruitment Tech Award 2019Best Tooling: Recruit Robin Binnen de categorie “Best Tooling” namen leveranciers van recruitmenttechnologie deel aan de competitie. Recruit Robin zoekt op basis van je vacature geautomatiseerd naar geschikte kandidaten. Daarbij zoekt Robin op Linkedin, Indeed en andere job boards. De tijd die je hiermee bespaart op “sourcing” kun je besteden aan je kandidaten en opdrachtgevers. 5 december komt overigens versie 2.0 uit. De andere genomineerden waren Blue Billywig (interactieve video’s waarvan conversie en gevolgd pad meetbaar zijn) en Textmetrics (verbetert conversie van vacatureteksten door realtime op begrijpelijkheid en “tone of voice” te controleren). Best Case: Albert Heijn Aan de categorie “Best Case” nemen bedrijven deel die recruitmenttechnologie op een effectieve en innovatieve manier hebben toegepast. Albert Heijn heeft met Harver het sollicitatieproces voor winkelpersoneel aangepakt. Voor veel sollicitanten gaat er om hun eerste baan. Door gebruik te maken van videomateriaal en voorbeelden van werksituaties krijgen zij een realistisch beeld van de inhoud van het werk. Managers zijn minder tijd kwijt omdat Harver het proces tot en met het interview uit handen neemt. De andere genomineerden waren Jumbo (met 360° Virtual Reality kunnen sollicitanten op alle vestigingen en distributiecentra rondkijken) en Qambium (kroop in de huid van servicemonteurs en vond binnen 1 week tijd 6 nieuwe medewerkers voor Metos). innovatie Print Over de auteur Over Tom van der Valk Consultant/projectmanager e-HRM. Leverancieronafhankelijke e-HRM projecten voor innovatieve organisaties. Bekijk alle berichten van Tom van der Valk