Maandelijkse archieven: juni 2020

Expert intro: Vincent Peskens over tijdregistratie

Vincent Peskens HRTech Review BannerWaarom een systeem voor tijdregistratie?

Voor het verlonen van de gewerkte tijden van zowel medewerkers als flexwerkers heeft u gegevens nodig zoals de gewerkte uren, de overwerk- en toeslaguren en alle afwezigheidsredenen van de medewerkers.

De berekeningen hiervoor zijn complexer geworden door de toegenomen flexibiliteit bij zowel werkgever als werknemer en door de diverse regelingen in het arbeidscontract, CAO, werkreglementen en de Wet Arbeidsmarkt in Balans.

Met het juiste systeem kunnen afhankelijk van uw wensen de volgende zaken worden bijgehouden: roosters, ploegendiensten, consignatiediensten, kostenplaatsregistratie, orderregistratie, aanwezigheidssignalering, workflows, calamiteiten- en managementrapportages.

Mogelijke koppelingen en registratie

Als geïntegreerde of gekoppelde toepassingen onderscheiden we toegangscontrole, (personeels)planning, tijdschrijven of urenverantwoording, orderregistratie, bezoekersregistratie, HRM, salarisverwerking, ARBO, ERP, financieel, boardcomputers en dashboardsysteem.

Voor een snelle en foutloze registratie wordt er naast de traditionele boekingsterminal met verschillende functies ook steeds meer gebruik gemaakt van een registratie-app. Met een registratie-app is veel mogelijk, zoals resultaten inzien, klokken, verlof aanvragen, rooster bekijken en berichten doorgeven.

{cta_arena kop=”Het laatste #HRTech nieuws in je inbox?” tekst=”Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en ontvang elke twee weken het laatste nieuws over #HRTech ontwikkelingen. Zo blijf je goed op de hoogte.” knop=”Nu inschrijven” link=”https://hrtechreview.us17.list-manage.com/subscribe/post?u=a3935ee4a0635aae9d9125d30&id=786c33c9b9″ plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_nieuwsbrief%20150×150.gif” ctaclass=”cta_nieuwsbrief”}

Het e-book tijdregistratie

boek-met-schaduw-210Het e-boek over tijdregistratie geeft u inzicht in de vele aspecten die in het inventarisatie- en selectieproces een rol spelen en biedt u daarnaast een leidraad om uw eisen en wensen te definiëren. Op basis daarvan kun je een geschikte leverancier selecteren of je bestaande systeem optimaliseren. In het boek vindt je deze onderwerpen:

  • Waarom tijdregistratie
    Wat voor de de ene organisatie een reden is om tot aanschaf over te gaan, is voor een andere organisatie juist een reden om dit niet te doen. In dit boek worden vijftien verschillende redenen besproken om tijdregistratie aan te schaffen.
  • Modules in tijdregistratie
    Tijdregistratiesystemen hebben vele mogelijkheden die verder gaan dan alleen het berekenen van de aanwezige tijd. Zo kan een systeem u oplossingen bieden voor aanwezigheid, afwezigheid, planning, tijdschrijven, orderregistratie, toegangscontrole, BHV, receptie en bezoekersregistratie. De verschillende mogelijkheden worden hierin uitgebreid besproken.
  • Het inrichten van tijdregistratie
    Een systeem is zo goed als de inrichting van het pakket. Voor het inrichten dient u te weten wat u met het systeem wilt bereiken en welke verschillende regelingen binnen uw bedrijf worden toegepast. Het boek beschrijft hoe de verschillende regelingen zoals pauzes, overuren en afwezigheden invloed kunnen hebben op het systeem en hoe deze tevens op elkaar invloed kunnen hebben.
  • Het beheer
    Tijdregistratie is een systeem voor en door de hele organisatie. Het beheer ligt niet bij één persoon. Elke medewerker zal afhankelijk van zijn functie, toegang kunnen krijgen tot het systeem. De verschillende functies worden in dit boek besproken, van dagelijks beheer, Employee Self Service, managers, directie en systeembeheer.
  • Koppelingen
    Tijdregistratie staat niet op zichzelf. Een goede koppeling bespaart dubbel werk en voorkomt fouten. De verschillende koppelingen die mogelijk zijn worden behandeld zoals met HRM, salarisadministratie, ERP en toegangscontrole.
  • Wijze van registratie
    Hoe wilt u registreren? Met een badge of met biometrie. Wat wilt u registreren? Alleen de begin- en eindtijd of ook de afdeling en/of order. Is het tijdstip van aankomst en vertrek van belang of dient de gepresteerde tijd te worden ingegeven? De verschillende mogelijkheden worden in dit boek duidelijk uiteengezet.
  • Het invoeren van tijdregistratie
    De verschillende stappen worden behandeld die nodig zijn van de oriëntatiefase tot en met het in gebruik nemen van het tijdregistratiesysteem. Hierbij worden o.a. de volgende stappen besproken: analyse, pakketselectie, inrichten, installatie, instructie, testperiode, finetunen en onderhoud.

Download het gratis e-boek van Vincent Peskens.

Geplaatst in Branche, Innovatie | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor Expert intro: Vincent Peskens over tijdregistratie

Internet of Careers: Hoe Blockchain een nieuwe revolutie in HR teweeg kan brengen

Velocity-Open-Bkg-1152x645Technologie is een van de grootste drijfveren achter de evolutie van HR in de afgelopen decennia. HRTech start-ups ontstaan voor allerlei processen waar vroeger geen technologie voor was, zoals recent coaching en talentpools hebben de sector verbreed. Blockchain is een van de meest recente ontwikkelingen op technologisch gebied die verschillende sectoren, van het bankenwezen tot de handel, razendsnel heeft veranderd. Blockchain en HR Tech lijken voor elkaar gemaakt, en de stichting Velocity Network en hun Internet of Careers moet een impuls aan dat huwelijk geven.

Internet of Careers is een term gebaseerd op het Internet of Things, een concept dat nauw verbonden is met blockchain, waarbij apparaten of systemen zichzelf ontwikkelen door te leren van algoritmen. Volgens Velocity moet het Internet of Careers HRTech-leveranciers, banenwebsites, rekruteringsbureaus en freelanceplatforms de technologie bieden om de optimale kandidaat voor een vacature of project te vinden, aan de hand van betrouwbare, geverifieerde en breed gedeelde data. Tegelijkertijd kunnen werkenden, werkzoekenden en freelancers een betere controle over hun gegevens krijgen, terwijl nieuwe vaardigheden makkelijker toegevoegd kunnen worden aan hun profiel.

Academische en arbeidsreferenties van werkenden worden toegevoegd en veilig beschermd op het Internet of Careers, beschermd door de blockchain technologie en inzichtelijk voor de organisaties en bedrijven die zich bij het initiatief hebben aangesloten. Waar vandaag de dag het voor personen met online profielen op tientallen websites niet altijd even duidelijk is wat er gebeurt met hun gegevens, moet het platform werkenden juist beschermen en een identiteit geven waarover ze zelf de controle hebben, terwijl bedrijven die bepaalde gegevens willen inzien dat alleen met toestemming kunnen. Aan de andere kant kunnen bedrijven, die in een kandidaat een geschikte optie voor een vacature zien, met het netwerk beter verifiëren of de referenties, vaardigheden en diploma’s die een werkende claimt te hebben ook daadwerkelijk aan deze persoon toebehoren.

Volgens de organisatie, waarbij verschillende grote platforms en bedrijven zoals Unit4, Upwork, Randstad, Cornerstone en SAP zich al hebben aangesloten, biedt het concept verschillende voordelen. Op de website van Velocity worden er vijf genoemd.

  • Het is veiliger: vanwege de blockchain technologie is alle data binnen het systeem optimaal beveiligd.
  • Het bespaart kosten: processen die HR managers normaal gesproken veel tijd kosten verdwijnen, omdat alle cv’s en bestanden over kandidaten geverifieerd én gedigitaliseerd zijn.
  • Het is betrouwbaar: vanwege het blockchain systeem en de nauwkeurige inspectie van aangesloten bedrijven ontstaan er een vertrouwd netwerk.
  • Het is een open source platform: Velocity, dat het Internet of Careers beheerst, is een non-profit organisatie, dat dus geen belang heeft en als enig doel heeft het stimuleren van één veilig netwerk.
  • Het is onafhankelijk: het delen van gegevens klinkt wellicht eng, maar als je bestanden en gegevens in dit platform zitten, ben je daar de exclusieve eigenaar van en bepaal je dus helemaal zelf wat ermee gebeurt.

Voor werkenden zelf is de grootste winst dat zij zelf eigenaar zijn van hun gegevens en geen apart bewijs hoeven te leveren dat het klopt, want door de blockchain klopt het altijd.

Geplaatst in Branche | Tags | Reacties uitgeschakeld voor Internet of Careers: Hoe Blockchain een nieuwe revolutie in HR teweeg kan brengen

Talent management bij Jumbo, een overname voor meer skills focus en meer bij Club Talentsoft

ClubTS_Jumbo_Boonstra

Jumbo en Talentsoft

In Nederland is Jumbo met 90.000 mensen in dienst een belangrijke en mooie showcase klant voor Talentsoft. Je kunt hier het interview met HR directeur Alrik Boonstra terug kijken. Hij vertelt over de Jumbo Academy die maar liefst 20.000 medewerkers per jaar opleidt, en de andere talent management processen die Jumbo verder helpen om hun klantgerichte cultuur te optimaliseren.

Daarnaast was ook Hedwig Klarenbeek, Manager HR Analytics & Services bij Jumbo groep, in een panel discussie met Talentsoft en Mads Gammelgaard Tornqvist Head of Transformation & Leadership bij Bunker Holdings, te bekijken.

ClubTS_H_Klarenbeek

Hedwig vertelt daarin hoe ze het hebben aangepakt om die Jumbo Academy aan het begin van de corona crisis heel snel hebben moeten aanpassen. Niet alleen kon er snel minder fysieke training plaats vinden, ook al mochten supermarkten op zich wel open blijven. Ook moest het opleiding aanbod worden uitgebreid hoe om te gaan met de veiligheidsvoorschriften. Ze legt uit hoe ze juist door middel van een goed opleidingsplatform zo snel hebben kunnen schakelen van blended training, met een deel klassikaal, naar 100% digitaal door het aanpassen van het LMS, Learning Management System. Haast vergelijkbaar met hoe snel we konden overschakelen van vergaderen op kantoor naar video vergaderen.

Je kunt ook nog hier een HRPodcast met Hedwig (in het Nederlands) terug luisteren waarin ze specifiek ingaat op data gedreven HR, met uitgebreid gebruik van HR Analytics mogelijkheden van de verschillende HRTech tools in gebruik bij Jumbo.

Product innovaties

Naast klanten kwam ook Talentsoft zelf uitgebreid aan het woord, allereerst met een introductie keynote van CEO Jean-Stéphane Arcis, die we eerder al eens interviewden. Daarna gaf Alex Pachulski, de Chief Product Officer, zijn visie op de toekomst van werk en leiderschap.

Daarnaast waren er meerdere sessies over vernieuwingen van het platform, met eerst de ‘product launch’ sessie, en daarnaast een aantal business specifieke sessies. We zagen onder andere deze nieuwe functies voorbij komen:

  • Uitbreiding van de AI matching motor in de recruitment module om kandidaten op harde en zachte criteria te matchen en vergelijken
  • Een uitgebreider Talent Profiel mogelijkheid, dat gekoppeld is aan de recruitment module door een Talent Marketplace voor betere matching op vacatures én ‘solliciteren’ op projecten in de Project Marketplace
  • Continuous conversations nu ook met Team Check-ins
  • Verdere integratie van performance management proces met Skills Assessments en talent ontwikkeling mogelijkheden
  • Training Match, om matching technologie ook in te zetten op het training aanbod in het LMS

ClubTS

Alle sessies terugkijken

Je kunt ook nu achteraf nog inschrijven om bij de opgenomen sessies langs te gaan, bij de software en consultancy partners te kijken en veel informatie is uiteraard te downloaden. Zeer handig als Talentsoft op jullie longlist of shortlist staat voor een nieuwe HR suite oplossing.  

Overname start-up Crafty.im voor uitbreiding skills matching

TS_CraftyTijdens het evenement kondigde Talentsoft ook de overname van het Franse Crafty aan, of zoals in het logo “[c]rafty”, waarbij crafty in het Frans sluw en rafty vlot betekent en waarbij het in het Engels verwijst naar craft dat ambacht betekent. Een slimme naam dus voor deze start-up uit 2016 die een 100% focus heeft op skills management en skills matching technologie gebaseerd op AI toepassingen. Het product zal volledig geïntegreerd worden in het Talentsoft platform zodat de matching tools voor verschillende onderdelen van talent ontwikkelingen kunnen worden ingezet.

Al met al was het toch een geslaagd evenement met meer dan 1500 bezoekers uit 33 landen, zo’n diversiteit was in de offline wereld waarschijnlijk minder groot geweest. Net als thuiswerken is ook het thuis netwerken / events bijwonen nog wennen, maar het vergroot de wereldwijde mogelijkheden enorm en vervuilt het milieu dan weer enorm minder.

Geplaatst in Beheren, Branche, Innovatie | Tags , , , | Reacties uitgeschakeld voor Talent management bij Jumbo, een overname voor meer skills focus en meer bij Club Talentsoft

22 juni online – presententatie van de nieuwe #HRTech selectietoolkit – schrijf je nu in

Up to date overzicht van de #HRTech markt

Op het #HRTech Review platform hebben we een overzicht van alle HR softwarepartijen die in Nederland actief zijn. Dat zijn er inmiddels meer dan 325. Om opgenomen te worden moet de aanbieder in Nederland actief zijn. Een Amerikaans bedrijf zonder klanten in Nederland vind je niet in de database terug, vooral omdat je een partner kiest die je hier in Nederland moet kunnen ondersteunen. Verder staat er alleen software voor eindgebruikers, voor de HR-professionals. Niet specifiek voor tussenpartijen zoals arbodiensten of uitzendbureaus.

De markt is natuurlijk enorm dynamisch. Veel softwarepartijen hebben per jaar, per maand of soms per week nieuwe functionaliteiten. Met ons #HRTech Review platform bieden we een onafhankelijk en bijna allesomvattend beeld van het aanbod aan HRTech oplossingen in Nederland. Wij voegen wekelijks nieuwe partijen toe en updaten als een partij een nieuwe tool heeft, of als partijen fuseren of wegvallen.

{cta_arena kop=”Gratis webinar: Hoe kies je een tool?” tekst=”Ben jij op zoek naar geschikte #HRTech tools, maar weet je niet waar te beginnen? Volg ons webinar op 22 juni en ontdek hoe je de juiste tool selecteert.” knop=”Meld je nu aan” link=”/agenda/89/64-Lancering-HRTech-selectietoolkit” plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_gidszoeken%20150.gif”}

Presentatie selectietoolkit

We presenteren 22 juni een toolkit voor het selecteren van de best passende #HRTech oplossing voor jouw organisatie, met o.a. een whitepaper met de verschillende stappen of fases in het selecteren van een HR tool die bij jouw organisatie past. Het maakt daarbij niet uit of je bij een MKB of Multinational, profit of non profit werkt. De fases zijn steeds dezelfde, de verschillen zitten in de uitvoering en de doorlooptijd.

HRTR_Selectiefases

Het whitepaper is opgesteld met hulp van 14 experts uit onze #HRTech Review community. In de toolkit zit ook een tool om een handig longlist rapport te maken met de meest voor de hand liggende partijen voor jouw wensen.

Je kunt de toolkit inmiddels hier downloaden.

Geplaatst in Selecteren | Tags | Reacties uitgeschakeld voor 22 juni online – presententatie van de nieuwe #HRTech selectietoolkit – schrijf je nu in

Learning platform Lepaya krijgt investering van 5 miljoen van Mediahuis

LeayaMediahuis is haar pallet aan dienstverlening op het #HRTech terrein verder aan het verbreden. Lepaya is een opleidingen platform voor organisaties, maar ook te gebruiken door mensen rechtstreeks, zoals zelfstandigen of andere professionals die zich verder willen ontwikkelen. Daar zien we ook een mogelijke link met een eerdere investering van Mediahuis. In 2017 gingen zij al een strategische samenwerking aan met het van oorsprong Nederlandse Jellow, dat ondertussen ook in België actief is. Jellow is een platform waar organisaties hun eigen pool aan freelancers kunnen opbouwen en zo ook in de inhuur markt aan zogenaamde ‘direct sourcing’ kunnen doen. Of de link tussen de twee ook daadwerkelijk gelegd wordt houden we in de gaten.

Het persbericht

Aanbieder van soft skill trainingen Lepaya kende sinds zijn oprichting ruim 2 jaar geleden een snelle groei. Het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden zoals krachtig communiceren, coachend leidinggeven, hoe om te gaan met stress of het effectief managen van een team, is dan ook sterk in belang toegenomen. Het blended trainingmodel van Lepaya waarbij online en klassikale trainingen op het vlak van soft skills met elkaar worden gecombineerd en zo extra wordt gestuurd op het resultaat, slaat inmiddels ook internationaal aan. De kapitaalsinjectie zal de Nederlandse scale-up in staat stellen om deze groei te versnellen, zowel in Nederland als internationaal. Tegelijkertijd maakt deze investering het voor Lepaya mogelijk om zijn aanbod aan trainingen en de achterliggende technologie verder te ontwikkelen.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “De trainingsmarkt biedt niet alleen aantrekkelijke perspectieven en groeimogelijkheden. Ze sluit ook aan bij de missie van Mediahuis, met name het op een onafhankelijke manier informeren en zo een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Specifiek wat de soft skills betreft zien we vandaag de dag het belang alleen maar toenemen. Zeker in tijden waarbij het fysieke contact tussen medewerkers sterk afneemt, worden deze sociale vaardigheden en het ontwikkelen ervan, nog belangrijker. We geloven in de aanpak van Lepaya waarbij door een slim gebruik van data, online en klassikale trainingen met elkaar worden gecombineerd. Lepaya stuurt sterk op de impact van trainingen wat leidt tot resultaat. We geloven dan ook in de aanwezige expertise en het potentieel voor verdere groei.”

René Janssen, Managing Director & mede-oprichter Lepaya: “Soft skills zullen de komende jaren in het bedrijfsleven het verschil gaan maken. Veel bedrijven zijn vandaag dan ook op zoek naar een partij die hen kan helpen bij het ontwikkelen van medewerkers. De voorbije periode zagen we de instroom van klanten op zoek naar een impactvolle aanpak dan ook toenemen. Zeker nu de huidige economische omstandigheden ervoor zorgen dat veel bedrijven versneld hun personeel moeten re-skillen. De kapitaalinjectie van Mediahuis biedt ons de mogelijkheid om zowel geografisch als qua aanbod te groeien.” Peter Kuperus, Managing Director & mede-0prichter vult aan: “Tegelijkertijd willen we ook op technologisch vlak grote stappen zetten om nog meer op basis van data, de leerervaring persoonlijk te maken en daarmee nog relevanter te zijn voor een individuele medewerker. Het mooie aan dit partnership is dat Lepaya en Mediahuis heel duidelijk eenzelfde langetermijnvisie delen. Zeker op het vlak van het aanbieden van gepersonaliseerde content kunnen we veel van elkaar leren. Het DNA van onze organisaties matcht en dat stemt ons heel positief over de toekomst.”

Geplaatst in Branche, Innovatie | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor Learning platform Lepaya krijgt investering van 5 miljoen van Mediahuis