Maandelijkse archieven: oktober 2020

Employment screening verplicht in de financiële dienstverlening

Twee toezichthouders voor prudentieel en gedragstoezicht

De overheid heeft twee instanties aangewezen om toezicht te houden op het correct handelen binnen de financiële sector. In de Wet op het financieel toezicht (Wft) is een groot aantal wetten samengebracht met als doel financiële instellingen – zoals banken en verzekeraars – inzichtelijker, doelgerichter en marktgerichter te laten handelen. Daarbij worden de belangen van consumenten beter beschermd. De Wft beschrijft de taken van de twee toezichthouders:

  1. De Nederlandse Bank (DNB): Focust op prudentieel toezicht. Oftewel, DNB bewaakt de stabiliteit van de financiële sector in het algemeen en de soliditeit van afzonderlijke financiële instellingen. Daarnaast checkt DNB of zij aan hun betalingsverplichtingen richting klanten kunnen voldoen.
  2. Autoriteit Financiële Markten (AFM): Focust op gedragstoezicht. Oftewel, AFM bewaakt de orde en transparantie binnen de financiële sector in het algemeen en de verhoudingen tussen afzonderlijke financiële instellingen. Daarnaast checkt de AFM hoe zij met hun klanten omgaan.

{cta_arena kop=”Alle HRTech aanbieders op een rij” tekst=”Ben jij op zoek naar passenden en innovatieve #HRTech oplossingen? Gebruik dan onze HRTech Arena. Hierin vind je alle aanbieders per domein.” knop=”Bekijk de HRTech Arena” link=”/hrtech-arena” plaatje=”/uploads/Kennisbank/HRTech-Arena-150×150.png” ctaclass=”cta_arena”}

Pre- en in-employmentscreening om integriteit te garanderen

Naast een uiteenzetting van bovenstaande taken, schrijft de Wft bepaalde controles voor om de integriteit van financiële instellingen continu te kunnen garanderen. Deze employmentscreening wordt vooral ingezet bij integriteitsgevoelige functies met veel verantwoordelijkheden. Relevante persoonsgegevens worden gecheckt voordat:

  • Nieuwe medewerkers in dienst treden (pre-employmentscreening).
  • ZZP’ers en interimmers tijdelijk worden ingezet (pre-employmentscreening).
  • Bestaande medewerkers promotie maken (in-employmentscreening).

Verschillende onderdelen van verplichte employmentscreening

Om te voldoen aan de Wft wordt er van financiële instellingen verwacht dat zij – afhankelijk van de nieuwe functie van een medewerker – de volgende onderdelen opnemen in hun screeningsproces:

  • ID-check: Een check, zowel nationaal als internationaal, om de authenticiteit van het identiteitsbewijs te bevestigen. Daarnaast meldt het VIS-register of het identiteitsdocument als gestolen of vermist is opgegeven
  • Educatiecheck (hoogstgenoten/afgerond): Een check van zowel de huidige opleiding als de eerder behaalde nationale en internationale diploma’s.
  • Werkervaring (afgelopen 5 jaar): Een verificatie van de werkervaring in de afgelopen vijf jaar. Zo kan een aangewezen referent of HR-afdeling worden benaderd om het volgende te checken:
    • Klopt de opgegeven werkgever?
    • Klopt de opgegeven werkperiode (tot op de dag nauwkeurig)?
    • Klopt de opgegeven functie?
  • Integriteitsverklaring: Een standaard vragenlijst met integriteitsvragen over eventuele lopende strafrechtelijke zaken, nevenfuncties, enzovoort. Na het beantwoorden van de vragen wordt de lijst ondertekend door de te screenen persoon.
  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG): Verklaring Omtrent het Gedrag of haar buitenlandse equivalent. Ook kan een Criminal Background Check van het betreffende land worden opgevraagd.
  • Kredietcheck: Analyse van mogelijk lopende betalingsissues, bedrijven op naam en adres, civielrechtelijke uitspraken en registratie in het curatele-register.
  • PEP- & sanctielijsten, adverse media check: Een check van de registratie in een Political Exposed Persons-list (PEP-lijst) of sanctielijst. Daarvoor worden verschillende internationale lijsten geraadpleegd. Ook worden (internationale) mediabronnen bekeken waarin de te screenen persoon wordt genoemd.
  • Internetprofiel: Inzicht in alle webpagina’s waarop een te screenen persoon te vinden is.

Het belang van een solide screeningsbeleid

Om er als (financiële) instelling zeker van te zijn dat je voldoet aan actuele wet- en regelgeving is het creëren van een solide screeningsbeleid noodzakelijk. Dit document draagt bij aan een heldere (interne) communicatie doordat het doel en de middelen van employmentscreening objectief worden beschreven. Zo creëer je op elk niveau – van medewerkers tot directie – meer draagvlak, wat met name voor in-employmentscreening van belang is. Een solide screeningsbeleid vormt een leidraad waar je als (financiële) instelling altijd op kan terugvallen. Het geeft aan wanneer welk screeningsonderdeel in het screeningsproces voorkomt en wie er verantwoordelijk is voor de begeleiding.

Natuurlijk kan je een professionele screeningsorganisatie zoals Validata inschakelen om samen een passend screeningsbeleid op te stellen en de employmentscreening uit te voeren. Zo weet je zeker dat je aan alle sectorspecifieke wet- en regelgeving voldoet en de integriteit van jouw (financiële) instelling blijft gewaarborgd.

Meer weten over employment screening?

Met employmentscreening check je alle relevante persoonsgegevens en voorkom je onnodige risico’s. Download het gratis whitepaper van Validata voor meer informatie.

Download het whitepaper

Dit artikel is eerder verschenen op de website van Validata.

Geplaatst in Branche, Innovatie | Tags , , | Reacties uitgeschakeld voor Employment screening verplicht in de financiële dienstverlening

Bart de Koning commercieel directeur IJK

Zijn nieuwe rol als commercieel directeur leidt tot een uitbreiding van de verantwoordelijkheden van Bart. Waar zijn focus voorheen uitsluitend lag op new-business en het aansturen van het salesteam, wordt hij in zijn nieuwe rol ook verantwoordelijk voor klantretentie, business development en klantbeleving.

Bart is inmiddels bijna 9 jaar werkzaam binnen Driessen Groep. Hij startte in 2012 zijn carrière als accountmanager Overheid & Cultuur bij Driessen. Via tussenstappen als projectmanager en manager consultancy werd hij in januari 2019 commercieel manager bij IJK. Met deze bak aan ervaring maakt hij nu de stap naar commercieel directeur.

Bart: “Samen met collega’s, partners en klanten hebben we jarenlang gebouwd aan ons mooie bedrijf. De benoeming als commercieel directeur maakt me daarom ontzettend trots. Met veel energie ga ik aan de slag in mijn nieuwe functie en met de verdere ontwikkeling van IJK”.

Geplaatst in Branche, Markt | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor Bart de Koning commercieel directeur IJK

8 praktische redenen om een LMS te willen

Er zijn legio praktische redenen om een LMS te willen. Nienke Meindersma en Hidde Veenis van VroomHR zetten de belangrijkste op een rij.

 8-praktische-redenen-om-een-LMS-te-willen

1. Eigen verantwoordelijkheid voor ontwikkeling faciliteren

Steeds vaker kiezen werkgevers ervoor om medewerkers verantwoordelijk te maken voor hun eigen ontwikkeling. Een logische ontwikkeling, want medewerkers weten vaak zelf heel goed waar ze aan willen of moeten werken. Daarvoor is wel een systeem nodig waarin medewerkers hun informatie zelf kunnen bijhouden en dat zelf leren faciliteert. Een systeem dat leren makkelijk en laagdrempelig maakt. Een goede manier is door via een LMS leercontent aan te bieden. Door het systeem voor iedereen toegankelijk te maken, stimuleert u bovendien werkplekonafhankelijk leren.

2. Digitaliseren administratieve processen

Niet alleen de contentbibliotheek met lesmateriaal kan worden gedigitaliseerd, ook (een gedeelte van) de processen rondom leren en ontwikkelen. Neem bijvoorbeeld verplichte certificeringen. Nu moet HR of de medewerker zelf bijhouden wanneer het tijd is voor een herhalingscursus of bijscholing en zelf apart contact opnemen met de diverse leveranciers. Maar zou het niet mooi zijn als het LMS dit voor u doet? Bijvoorbeeld door een jaar na de cursusdatum een signaal te geven of automatisch een inschrijfformulier te versturen naar de medewerker: “Je certificaat is bijna verlopen, meld je aan voor de herhalingscursus op datum x of y.”

Door terugkerende activiteiten te digitaliseren maakt u als werkgever een grote efficiencyslag: de opleidingsadministratie kost u veel minder tijd en de kans op fouten neemt af. En nog een voordeel van een LMS: via de rapportagetools heeft u als werkgever altijd actueel inzicht in de kennis, talenten en kwaliteiten binnen uw organisatie.

3. Voldoen aan wet- en regelgeving

In bepaalde branches moet u als werkgever kunnen aantonen dat uw medewerkers voldoende geaccrediteerd zijn of beschikken over de verplichte certificaten. En wanneer ze voor het laatst bijscholing hebben gehad in deze vakbekwaamheid. Bijvoorbeeld in de zorg, waar in sommige functies jaarlijks een minimum aantal PE-punten moet worden gehaald. In de bouw, waar iedereen op de bouwplaats moet beschikken over een Bouwpas. En bij technische bedrijven en farmaceutische bedrijven, waar strenge wet- en regelgeving geldt, bijvoorbeeld op het gebied van veilig werken of werken met gevaarlijke stoffen.

Vaak is het onderhouden en aantonen van deze accreditaties en certificeringen een enorme klus omdat de informatie versnipperd in de organisatie hangt. Dit is niet efficiënt, zeer foutgevoelig en bovendien erg tijdrovend. Het liefst zou u als werkgever met één druk op de knop willen aantonen dat u aan de wet- en regelgeving voldoet. En bij medewerkerscontroles moeten uw medewerkers dit ook zelf kunnen.

De meeste totaaloplossingen op HR-gebied bieden hiervoor niet voldoende mogelijkheden. Met een LMS kunt u dit proces digitaliseren. Zo kan iedereen – zowel uw medewerkers als uw HR-afdeling – 24/7 aantonen dat u voldoet aan wet- en regelgeving. Gewoon op de smartphone, dus waar u ook bent.

4. Sociaal leren stimuleren

Dat veelvoorkomende probleem waarvoor iemand eindelijk een oplossing heeft gevonden. Die lastige bewerking die door een medewerker op video is vastgelegd. Of dat belangrijke onderzoek dat voor andere medewerkers ook heel waardevol kan zijn. Allemaal kennis binnen uw organisatie die u via het LMS kunt delen.

Naast het centraal aanbieden van leerstof vanuit de organisatie – in eigen huis gemaakt of door een koppeling met externe opleiders – kunt u met een LMS ook kennisdeling binnen de organisatie faciliteren. Door medewerkers in staat te stellen hun kennis vast te leggen en in de contentbibliotheek te plaatsen. Dit is bijvoorbeeld zeer geschikt voor werk dat zo specialistisch is dat er niet of nauwelijks trainingen voor zijn, of alleen peperdure. Als vervanging voor conventionele klassikale trainingen. Of als samenkomen om van elkaar te leren lastig is doordat collega’s op verschillende locaties zitten.

In het LMS kunt u als werkgever templates of instructies plaatsen waarmee medewerkers zelf kenniscontent kunnen ontwikkelen, stylen in de huisstijl en aanbieden via de contentbibliotheek. Zo stimuleert u met en van elkaar leren binnen de organisatie, ook wel sociaal leren genoemd.

5. Gepersonaliseerde leerpaden aanbieden

Steeds meer organisaties werken met leerpaden. Deze kunt u vormgeven in het LMS, gepersonaliseerd of bijvoorbeeld per functiegroep. Dit stelt u in staat om afspraken met medewerkers over opleidingen die ze gaan volgen goed vast te leggen en na te komen. De medewerker kan vervolgens aan de slag om een opleiding uit te zoeken en aan te vragen via het systeem. Na goedkeuring van de manager, meldt de medewerker zichzelf aan (of nog mooier: dit gebeurt automatisch). En om het helemaal compleet te maken, kan ook het facturatieproces geautomatiseerd plaatsvinden.

{cta_arena kop=”Whitepaper: Hoe kies je een tool?” tekst=”Ben jij op zoek naar geschikte #HRTech tools, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek hoe je de juiste tool selecteert met dit whitepaper.” knop=”Whitepaper downloaden” link=”https://www.hrtechreview.nl/index.php?page=kennisbank&kid=164″ plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_nieuwsbrief%20150×150.gif” ctaclass=”cta_whitepaper”}

6. Nieuwe vormen van leren aanbieden

Niet iedereen leert op dezelfde wijze. Hoe medewerkers leren, is onder meer afhankelijk van opleidingsniveau, functie en leeftijd. Zeker de jongere generaties hebben behoefte aan nieuwe vormen van leren. Bijvoorbeeld leren aan de hand van games of VR. Of microlearning, waarbij geen heel opleidingsprogramma hoeft te worden afgewerkt, maar bijvoorbeeld een kort filmpje over hoe een apparaat werkt of hoe een specifieke handeling moet worden uitgevoerd.

Nieuwe vormen van leren faciliteren als werkgever past heel erg bij deze tijd. In het LMS kunt u de verschillende manieren van leren prima digitaal aanbieden. Bijvoorbeeld door leermateriaal op een Netflix-achtige manier beschikbaar te stellen: makkelijk doorzoekbaar, onder meer door het gebruik van zoekwoorden en filters. Op deze manier kunt u actief trainingen aanbevelen: “x collega’s volgden deze training en waren enthousiast. Misschien ook interessant voor jou?” En een LMS kan ook aanbevelingen doen op basis van eerder gevolgde trainingen.

7. Continu verbeteren van de kwaliteit van uw trainingsaanbod

Met een LMS is het eenvoudig om feedback te vragen en krijgen over de aangeboden content en trainingen. Dit kan kwalitatieve feedback zijn, bijvoorbeeld door elke training of e-learning te eindigen met een beoordelingsslide of -formulier. En kwantitatieve feedback zoals het aantal views, downloads, likes en shares. Ook informatie als doorlooptijden en inlogpogingen geven u waardevolle informatie over de kwaliteit van uw aanbod.

Dit kunt u zowel toepassen op opleidingen en trainingen van opleiders, die u via een koppeling aanbiedt in uw LMS, als op content die u zelf creëert en in het LMS plaatst.

8. Betere budgettering

Een centraal LMS stelt u in staat om beter persoonlijke opleidingsbudgetten of afdelingsbudgetten te bepalen en te monitoren. Door ook de facturatie vanuit het systeem vorm te geven in plaats van via separate facturen, heeft u voortaan altijd een actueel overzicht van beschikbare en gebruikte opleidingsbudgetten. En kunt u jaarlijks beter inschatten hoeveel opleidingsbudget er vrijgemaakt moet worden.

Hoe is het learningmanagement bij uw organisatie geregeld?
Wat kan een LMS voor u betekenen? En hoe kunt u uw L&D processen en workflows optimaliseren? Neem contact op met ons. Wij geven u graag een goed beeld van de mogelijkheden en voordelen van een LMS. En we helpen u met plezier bij het selecteren en implementeren van de juiste oplossing voor uw organisatie.

Over Vroom

Vroom is in 1995 opgericht door Christophe Vroom vanuit zijn visie om als onafhankelijk adviesbureau het meest geschikte HRM-systeem te selecteren voor opdrachtgevers. Vroom is partner van HRTech Review en is in de afgelopen jaren ontwikkeld naar een consultancybureau dat projecten op het snijvlak van HR en ICT aanneemt. Zij realiseren HR-ambities en kunnen de gewenste verandering als totaalproject aannemen en u volledig ontzorgen voor een vooraf bekend budget. Wilt u meer weten, neem contact met hen op.

Dit artikel is geschreven door Nienke Meindersma en Hidde Veenis en is eerder verschenen op www.vroomhr.nl.

Geplaatst in Branche, Innovatie | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor 8 praktische redenen om een LMS te willen

Debinarweek 2020 – de Talent Marketplace

De debinarweek is inmiddels achter de rug. Kijk hier alle debinars terug

TalentMarketplaceIn de week van 23 t/m 26 november hebben we dit jaar weer onze “debinarweek”. Een debinar is een demo webinar waar HRTech aanbieders hun oplossingen laten zien en de kijkers er vragen over kunnen stellen. Het centrale thema dit jaar is de Talent Marketplace.

De Talent Marketplace

Talent Management tools hebben het vorige decennium voor een samensmelting van losse disciplines gezorgd binnen HR. De volgende stap is het koppelen van de interne recruitment functie voor doorstroom, ook wel interne mobiliteit, in een Talent Marketplace. De laatste jaren, en nu zeker versneld door de corona crisis, komt er meer oog voor interne talentmobiliteit. Het bespaart niet alleen geld op werving, het stelt bedrijven ook in staat om expertise te vinden die vaak verborgen is in de organisatie. Daarnaast toont die bewuste aanpak van interne mobiliteit een sterk gevoel van betrokkenheid en verbondenheid bij de werkenden. Lees hier meer over onze visie op dit fenomeen en die van HRTech guru Josh Bersin.

Paneldiscussie met #HRTech Experts

Op de woensdag in de debinarweek is er een paneldiscussie over de Talent Marketplace met experts van onder andere Vroom, Bonte Bij en Kirkman Company. We bespreken een aantal stellingen, maar kunnen ook jouw vragen beantwoorden die je hebt over dit nieuwe concept binnen HR en #HRTech.

Inschrijven voor de debinarweek opent vanaf maandag 2 november. Je kunt je vast hier aanmelden om op de hoogte te worden gehouden.

Debinarweek 2020_Vroom_730x90_DEF

Nog enkele debinar slots beschikbaar

De meeste slots in de debinarweek worden ingevuld door de vaste partners van onze community. Er zijn nog enkele extra plekken beschikbaar. HRTech aanbieders die interesse hebben om deel te nemen en hun producten of diensten rond de Talent Marketplace eind november te laten zien kunnen onze mediakit downloaden en vóór 1 november aanmelden.

Geplaatst in Innovatie | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor Debinarweek 2020 – de Talent Marketplace

5 tips om de beste HR-tool te selecteren voor je team, budget en bedrijfscultuur

Software oplossingen voor HR zijn er al jaren in alle soorten, maten en prijzen. Er is momenteel wel een belangrijke verschuiving zichtbaar waarbij traditionele HR-functies zoals beoordelingsgesprekken, recruitment en leren & ontwikkelen onderdeel worden gemaakt van platforms voor productiviteit van medewerkers en teamsamenwerking. Denk beoordelen en feedback en beoordelen via Microsoft Teams, vacatures aanvragen en opstellen via Slack, etc. Dit gaat onomstotelijk impact hebben op de arena van softwareleveranciers en welke functionaliteit de markt biedt. Kort en goed; wat betreft digitale transformatie en innovatie binnen HR ligt het beste nog voor ons.

5 tips om de beste HR-tool te selecteren

Dus, HR gaat (nog meer) digitaal. Dit vraagt om de juiste tools. Maar voordat u beloftes gaat maken, mensen vrijmaakt voor een tech project en budget gaat aanspreken, is het zaak verstandig te kiezen.

Bijna iedereen kent die papieren inkoopprocessen waarin HR verdwaalt in eindeloze spreadsheets van technische requirements, fit-gap-analyses, scores, enz. In veel gevallen kost dit meer tijd en geld dan gepland en lang niet altijd met een heldere uitkomst. Tegen de tijd dat een tool geselecteerd en gecontracteerd is en het team kan beginnen met de implementatie is het momentum vaak al verdwenen en is er een groot deel van het budget verbrand. Bovendien komt het tegenwoordig steeds vaker voor dat softwareleveranciers ervoor kiezen om niet eens deel te nemen aan dit soort papieren inkoopprocessen.

Dus hoe selecteert u een HR-oplossing die echt bij uw organisatie past en exact dat kan wat gebruikers nodig hebben?

{cta_arena kop=”Whitepaper: Hoe kies je een tool?” tekst=”Ben jij op zoek naar geschikte #HRTech tools, maar weet je niet waar te beginnen? Ontdek hoe je de juiste tool selecteert met dit whitepaper.” knop=”Whitepaper downloaden” link=”https://www.hrtechreview.nl/index.php?page=kennisbank&kid=164″ plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_nieuwsbrief%20150×150.gif” ctaclass=”cta_whitepaper”}

Wij hebben hierin de nodige lessen geleerd de afgelopen jaren. Onderstaand vijf concrete stappen om de markt van HR-leveranciers te verkennen en te komen tot die ene tool die echte verbetering brengt en HR op de kaart zet.

1. Definieer heel precies het exacte probleem dat je probeert op te lossen

Consultants en IT-specialisten zullen dit scoping noemen. Simpel gezegd, zorg voor een kraakhelder beeld van wat je wilt automatiseren. En doe dan precies dat. Concentreer je op het meest urgente probleem waarvan je weet dat mensen het graag willen oplossen in uw organisatie. Bijvoorbeeld; bent u op zoek naar een platform dat al jullie HR-processen ondersteunt (geautomatiseerde salarisadministratie, werving, werken in 23 talen, integraties met verschillende andere platforms, enz.) Of ben je gewoon op zoek naar een eenvoudige en intuïtieve tool om jullie personeelsbeoordelingen te automatiseren zonder directe noodzaak om de tool te integreren met verschillende andere systemen. Schrijf een eenvoudige maar duidelijke projectmissie op.

2. Organiseer feedback en brede steun

Praat met de mensen om je heen om ervoor te zorgen dat iedereen op dezelfde pagina zit en dat het aanstaande project breed wordt ondersteund. Deze fan-base zal later bij de uiteindelijke go-live van een nieuw systeem van onschatbare waarde blijken. En net zo belangrijk; betrek een beslisser uit het management. (de zogenaamde executive sponsor) En natuurlijk; loop binnen bij IT om ze mee te nemen in eventueel benodigd integratiewerk. In de meeste organisaties is geen zwaar papierwerk en lange bijeenkomsten van stuurgroepen nodig om tot een besluit te komen. Met een beetje people-skills kom je een heel eind….

3. Breng het proces dat met de tool ondersteund gaat worden in kaart

Ga er voor het gemak van uit dat alles mogelijk is met moderne HR-software. Maar onderzoek eerst goed welke onderdelen van het proces je met de nieuwe tool wilt oplossen. Software is nooit de heilige graal. Sommige dingen los je beter of slimmer op in het proces of jullie manier van werken. En vraag jezelf vervolgens af; kan ik een hele specifieke briefing geven over het proces dat ik wil automatiseren? Kan ik duidelijk uitleggen welke (groepen) gebruikers we gaan laten werken met het systeem? En vooral; wanneer zien wij iets in onze bedrijfsvoering als succesvol? Waar meten wij op? Dit betekent niet dat je weken van zware procesanalyse, complexe stroomdiagrammen, enz. nodig hebt. Een relatief eenvoudige mapping van je proces brengt al snel duidelijkheid over de vereiste functionaliteit, workflows en gebruikersgroepen.

4. Organiseer een reeks korte product-demo’s

Raak niet verdwaald in hele gedetailleerde functionaliteit of vereisten. Deze productintroducties hoeven lang niet alle gevraagde functionaliteit te behandelen. Geef een leverancier twee tot vier hele concrete demoscripts en vraag ze vriendelijke maar streng zich strict te houden aan die instructie. Kijk naar de algemene gebruikerservaring, talen (zowel in de software zelf, als in de geboden ondersteuning), complexiteit van configuratie, etc. En misschien nog wel belangrijker; profiteer van de innovatiekracht en best-practices die leveranciers bieden. Ze hebben waarschijnlijk eindeloos veel HR-processen gezien. Gebruik die ervaring om je huidige manier van werken waar mogelijk te verbeteren.

5. Voer met een relevante shortlist van leveranciers functionele en technische deep-dives uit

Maak deze lijst zo kort mogelijk, idealiter niet meer dan twee leveranciers. Definieer een duidelijke en complete reeks use case die beschrijven wat het systeem moet doen vanuit het perspectief van een eindgebruiker. Deze deel je met leveranciers als demoscripts. Ook hier geldt; leveranciers zullen vaak proberen het infinitief te houden en vooral te spreken over onderdelen waar ze goed in zijn. Wees streng en houd ze aan de instructie. Voer een diepgaande demo uit waarin u de verkoper strikt vraagt om elke use case te demonstreren. Dit elimineert ruis en holle verkoopverhalen die een objectieve besluitvorming alleen maar in de weg staan.

{cta_arena kop=”Het laatste #HRTech nieuws in je inbox?” tekst=”Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang gratis het whitepaper: Hoe kies je de best passende tool uit de zee van #HRTech aanbieders? ” knop=”Nu inschrijven” link=”https://hrtechreview.us17.list-manage.com/subscribe/post?u=a3935ee4a0635aae9d9125d30&id=786c33c9b9″ plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_nieuwsbrief%20150×150.gif” ctaclass=”cta_nieuwsbrief”}

Ten slotte hebben wij geleerd dat het geen succes oplevert om enkel en alleen op prijs te focussen. Budgetten zijn natuurlijk altijd beperkt, maar niemand wint een commerciële race naar de bodem. Software-as-a Service is in veel opzichten ook een samenwerking tussen partners (ontwikkelaar en eindgebruiker). Selecteer de leverancier die, naast het beste product voor uw doel, ook een overtuigende visie heeft op het succes van jou als klant, jullie business en cultuur snapt en een heldere road-map met toekomstige functionaliteit.

De ene organisatie is natuurlijk de andere niet, maar deze relatief eenvoudige basisprincipes zijn wat ons betreft relevant voor elke sector, scope, of (internationale) structuur. Volg ze en je komt tot een snelle, maar doordachte selectie van een HR-oplossing waarmee jouw organisatie de toekomst mee in kan.

Jochem ter Steege is mede-oprichter van Cloudwatch; een full-service Digital HR specialist uit Nederland. Cloudwatch helpt HR-teams om het beste uit Digital HR, HR-technologie en People Analytics te halen.

Dit artikel is eerder verschenen op Cloudwatch.nl.

Geplaatst in Branche, Implementeren | Tags , | Reacties uitgeschakeld voor 5 tips om de beste HR-tool te selecteren voor je team, budget en bedrijfscultuur