"Navigeren door het HRTech-landschap."
SLUIT MENU

Wat wil je vandaag leren? Cornerstone Xplor weet hét en heeft hét.

In tegenstelling tot traditionele Learning Experience Platforms (LXP) of vergelijkbare toepassingen voor de verschillende onderdelen van het groeitraject van mensen, is Cornerstone Xplor de eerste toepassing die álle elementen van de groei van mensen samenbrengt – door gebruik te maken van de haast eindeloze mogelijkheden voor talentbeheer, workflows, AI-gegevens en -inzichten die aan de basis liggen van wat Cornerstone doet. Hierdoor zijn talent leaders in staat om hun mensen op hun eigen niveau in hun ontwikkeling aan te spreken, met een sterk geïndividualiseerde en volledig verbonden groei-ervaring. 

Skills & Assessments Seminar  Michel GeurtsWe spraken over de lancering van Xplor met Michel Geurts, Regional Vice President Cornerstone Benelux: “Er is behoefte aan een ervaringsplatform waar werknemers door hun carrière kunnen navigeren afhankelijk van de fase waarin ze zitten. Hypergepersonaliseerd leren noemen we dat bij Cornerstone – de learning journey precies afstemmen op wat een werknemer nodig heeft, wánneer en waar hij het nodig heeft.”

Werknemer heeft de regie

Dat vraagt om een nieuwe manier van kijken naar learning en development bij werknemers. Michel: “Organisaties die mensen willen betrekken en hen willen inspireren tot succes moeten hun unieke vaardigheden, drijfveren en interesses begrijpen. Daarom geven we de werknemer zelf de regie over zijn of haar eigen leer- en ontwikkeltraject. Daarnaast biedt Cornerstone Xplor niet alleen werkgerelateerde leermodules maar ook content die past bij de interesses van werknemers.”

Daarmee stappen ze af van het ‘transactionele model’ waarbij van bovenaf gedicteerd wordt wat de werknemer moet leren. Michel: “Ook wij begonnen twintig jaar geleden ook met het ‘uitserveren’ van leermodules die een werknemer ‘moest’ volgen om zijn job uit te kunnen voeren. We weten nu hoe belangrijk het is dat wat we aanbieden echt gezien wordt als waardevol en dat werknemers merken dat het direct waarde toevoegt aan hun loopbaan en aspiratie, en niet omdat HR of het management dat verplicht.

Leren in flow of work

Michel: “Wij geloven er bovendien sterk in dat je content moet aanbieden op het moment dat het relevant is voor de werknemer. In nuggets, dus kort en krachtige trainingen van ‘binge-waardige’ inhoud. Dat is een krachtige manier van kennisoverdracht. Daarnaast maakt het nogal een verschil of een medewerker actief op zoek moet gaan naar een opleiding of als diezelfde module in de flow of work wordt aangeboden precies wanneer het relevant is. Als je nu iets leert wat je pas over drie of zes maanden nodig hebt is het leerfeffect weg. Een voorbeeld: wij voeren dit gesprek nu in Microsoft Teams. Met Cornerstone Xplor kun je vanuit Teams direct doorlinken naar wat je op dat moment wilt leren.”  

SKills profile

Skills de belangrijkste assets van organisatie

Cornerstone Xplor wordt ondersteund door de deep learning en talentmatching van Cornerstone Skills Graph, verse en automatisch gecureerde content en zelflerende AI. De Cornerstone Xplor-ervaring biedt talent leaders de mogelijkheid gepersonaliseerde, afgestemde en boeiende leerervaringen op grote schaal leveren aan werknemers.

De AI engine zoekt het internet af en detecteert automatisch vaardigheden uit verschillende bronnen (functietitels, trainingen, vacatures).

Deze open en dynamische ‘capaciteitenbank’ met meer dan 53.000 unieke vaardigheden integreert continu nieuwe skills die op de markt komen en gaat dus mee met de dynamiek en trends in het werk. Dankzij het zelflerende element wordt de skills engine continu gevoed met nieuwe data. 

Skills_ratingMichel: “Je hoeft als organisatie dus niet meer een volledig skillsprofiel te bouwen voor elke rol in jouw organisatie. Dat doet Cornerstone Xplor. Dit geeft medewerkers, HR-managers en talent leaders inzichten die ze voorheen niet hadden. Cornerstone Xplor helpt bij één van de grootste uitdagingen voor organisaties op dit moment: het laat zien welke skills in de organisatie zijn. Waar een ‘gap’ in vaardigheden zit, wie moet je nog moet binnenhalen en wie je kunt trainen.”

Door de pandemie is de ontwikkeling van hypergepersonaliseerd leren in een stroomversnelling geraakt. Michel: “Het thuiswerken moet ondersteund worden door systemen. Wij zagen tijdens de lockdown dat ook onze systemen op dat moment ver genoeg waren en toen veel intensiever gebruikt werden. Mensen hebben nu andere verwachtingen van learning tools en hoe ze die kunnen gebruiken.”

Lees ook: Cornerstone lanceert Cornerstone Xplor om ‘Back to Human’-strategie te faciliteren

Social_eBook-Lighthouse-Research-NL-1200x512

Meer informatie over Cornerstone Xplor vind je hier

De businesscase voor vaardigheidsintelligentie

Vaardigheidsintelligentie biedt bedrijven de mogelijkheid hun talent beter te begrijpen, te ontwikkelen en toe te wijzen om op dynamische wijze aan de behoeften van de organisatie te voldoen. In dit Lighthouse Research & Advisory-rapport, gebaseerd op een onderzoek onder meer dan 1.000 werkgevers en duizenden werknemers, ontdekt u:

  • het concept vaardigheidsintelligentie
  • hoe AI centraal staat bij deze initiatieven
  • de usecases en toepassingen van vaardigheidsintelligentie

Download nu het rapport om erachter te komen hoe AI en vaardigheidsintelligentie uw organisatie kunnen helpen om meer inzicht in bedrijfsactiviteiten te krijgen, voorspellingen te doen en effectief te reageren op dynamische marktveranderingen.

Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management.