"Navigeren door het HRTech-landschap."
SLUIT MENU

Leveranciers HRtech grote invloed op AI-visie HR

Iedereen heeft het tegenwoordig over kunstmatige intelligentie. Ook HR kan er niet langer omheen. Maar waar het vaak nog aan ontbreekt is een echte visie. Leveranciers van HRtech zullen hier een grote impact op hebben.

Dat stelt David Lloyd, chief data officer bij Dayforce, aanbieder van #HRtech. In een interview met UNLEASH benadrukt hij dat AI niet iets nieuws is. Kunstmatige intelligentie bestaat al meer dan 70 jaar en we gebruiken allemaal al tientallen jaren AI in ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld bij voorspellende tekst, gepersonaliseerde advertenties en in navigatiesystemen die je route bijwerken op basis van live verkeersgegevens. Generatieve AI, kunstmatige intelligentie waarmee content kan worden gecreëerd, is de nieuwste ontwikkeling op het gebied van AI. Lloyd: “Generatieve AI is simpelweg de nieuwste versie van de technologie, maar de manier waarop organisaties (en individuen) over AI zouden moeten denken, mag niet veranderen. Het is geen magie, het is geen wondermiddel.”

Het is duidelijk dat niemand achter wil blijven in de AI-revolutie, maar de eerste stap is om erachter te komen hoe en waarom je AI wilt gebruiken. Ook Florin Rotar, Chief AI Officer bij Avanade vindt dat organisaties nog onvoldoende nadenken over het waarom van AI. Waarom wil je AI inzetten op je werkplek?

HR-leiders moeten betrokken worden bij deze gesprekken op hoog niveau over de AI-visie in organisaties.

Lloyd denkt dat leveranciers van HRtech hier een grote invloed op zullen hebben, omdat HR-platforms waarschijnlijk een van de eersten zullen zijn die AI de organisatie binnen brengen. De techleveranciers kunnen de organisaties ondersteunen bij het zien van de efficiëntie en operationele voordelen van de adoptie van AI op hun werkplekken.

Bron: UNLEASH

De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl