"Navigeren door het HRTech-landschap."
SLUIT MENU

Salesforce en Workday sluiten samenwerking en introduceren nieuwe AI Employee Service Agent

Samenwerking tussen Salesforce en Workday levert een gepersonaliseerde, AI-gedreven assistent voor use cases voor services voor werknemers, zoals onboarding, gezondheidszorg en loopbaanontwikkeling binnen Salesforce en Workday.

Enterpriseplatform Salesforce en softwarebedrijf Workday maken hun plannen bekend voor een nieuwe AI Employee Service Agent. De nieuwe assistent automatiseert tijdrovende taken en biedt gepersonaliseerde ondersteuning en datagestuurde inzichten die werknemers helpen slimmer en sneller te werken.

AI Employee Service Agent

De combinatie van het nieuwe Agentforce Platform van Salesforce en Einstein AI met het Workday-platform en Workday AI stelt organisaties in staat AI-agents te creëren en te beheren voor verschillende use cases rond services voor werknemers. De AI-agent zal samenwerken met mensen en hen helpen de diensten te verbeteren om het succes van werknemers en klanten in het hele bedrijf te stimuleren. Aangedreven door de Salesforce CRM-data van een bedrijf en de Workday financiële en HR-gegevens, hebben de nieuwe AI Service-agents een gedeelde, vertrouwde basis van data om met werknemers te communiceren in natuurlijke taal, met menselijk begrip. Als gevolg hiervan wordt het ondernemen van actie als onderdeel van onboarding, veranderingen in gezondheidszorg, loopbaanontwikkeling en andere taken, gemakkelijker.

Bij complexe gevallen draagt de AI Service-agent de case over aan de juiste persoon voor ondersteuning, waarbij alle geschiedenis en context behouden blijft voor een soepele overdracht.

Samenwerking Salesforce en Workday

“De AI-kans voor elk bedrijf ligt in het versterken van hun werknemers en het leveren van uitzonderlijke klantervaringen”, aldus Marc Benioff, Chair en CEO van Salesforce. “Daarom zijn we zo enthousiast over ons nieuwe Agentforce-platform, waarmee mensen en AI samen het succes van klanten kunnen stimuleren, en over deze nieuwe samenwerking met Workday om gezamenlijk een AI Service-agent voor werknemers te bouwen. Samen helpen we bedrijven geweldige ervaringen te creëren die worden aangedreven door generatieve en autonome AI, zodat elke werknemer antwoorden kan krijgen, nieuwe vaardigheden kan leren, problemen kan oplossen en snel en efficiënt actie kan ondernemen.”

“Medewerkers, klanten en financiën zijn de drie meest fundamentele elementen van elk bedrijf”, aldus Carl Eschenbach, CEO van Workday. “Door onze platformen, datasets en krachtige AI-mogelijkheden te integreren, stellen Salesforce en Workday onze klanten in staat ongeëvenaarde AI-gedreven ervaringen voor werknemers te leveren die uiteindelijk leiden tot tevreden klanten en ongekende bedrijfswaarde genereren.”

Deze nieuwe samenwerking brengt de twee meest gebruikte zakelijke cloud-platformen samen om werk te transformeren en nieuwe ervaringen voor werknemers te creëren die worden aangestuurd door generatieve AI.

AI Service-agent voor medewerkers aangedreven door het Einstein 1 Platform en Workday AI

Salesforce en Workday integreren Einsteins Agent-platform met Workday AI, waardoor twee generatieve AI-oplossingen worden gecombineerd in één werknemerservaring die toegankelijk is via Salesforce en Workday. De AI Service-agent gebruikt LLM’s om in natuurlijke taal te communiceren en maakt gebruik van een gedeeld datafundament om relevante, conversationele antwoorden te geven op vragen van werknemers. De agent zet de werknemer centraal en zal namens de werknemer aanbevelingen doen en handelen op verschillende platformen, zodat ze productiever en efficiënter kunnen werken. Voor ingewikkelde problemen, die escalatie naar een medewerker vereisen, zal de agent de escalatie en overdracht snel uitvoeren.

Gezamenlijk datafundament gebouwd op Salesforce Data Cloud en Workday

Salesforce en Workday zullen één gedeeld datafundament hebben dat Workday financiële en HR-gegevens verbindt met Salesforce CRM-gegevens. Om dit mogelijk te maken, zet Workday het Salesforce Zero Copy Partner Network in. Hiermee krijgen klanten toegang tot financiële, HR- en CRM-gegevens op Salesforce- en Workday-platformen zonder dat ze gegevens hoeven te dupliceren of aangepaste integraties hoeven te bouwen. Tegelijkertijd wordt veilige gegevensuitwisseling gegarandeerd zodat gebruikers alleen geautoriseerde informatie zien. Ook kunnen klanten direct actie ondernemen op basis van de data.

Integratie tussen Workday en Slack

Workday verbetert de bestaande integratie met Slack door gebruikers een vernieuwde conversatie-interface te bieden. Hiermee krijgen zij rechtstreeks in Slack toegang tot en kunnen zij werken met financiële en HR-gegevens van Workday, zoals taken, betaling, vacatures, werknemersgegevens en grootboeken. Slack bewaart de gesprekken over deze data, waardoor informatie op elk moment eenvoudig kan worden gevonden, samengevat en verwerkt in Workday.

De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *