Mark van Assema 27 juni 2019 0 reacties Print Insight HRTech Expert community gelanceerdEen netwerk organisatie #HRTech Review is een onafhankelijk kennisplatform en een community met HRTech Experts met als doel gebruikers van HR technologie te helpen passende en innovatieve oplossingen te vinden. Het is geen consultancy bureau met een kantoor en communiceren in een netwerk organisatie is extra lastig. Toch hebben we met z’n allen, nu 19 experts, al een schat aan ervaring in HR en HRTech land die we met jullie willen delen. Die kennis delen we op verschillende manieren. Zo is een aantal experts regelmatig aan het schrijven over hun ervaringen of evenementen waar we samen of alleen naar toe gaan, zoals in oktober weer UNLEASH in Parijs. Een andere manier is de training ‘Aan de slag met HRTech’ die we in Q3 weer organiseren. Ook zijn we continu op zoek naar nieuwe HRTech voor de Nederlandse HRTech Arena. Stel je vraag over HRTech De HRTech wereld is net als de HR wereld zelf behoorlijk specialistisch geworden. Nu hebben wij in ons netwerk ondertussen experts vanuit alle domeinen, recruitment, core HR en talent management. Ook die weten nog niet ‘alles’, want met meer dan 235 aanbieders kunnen ook die 19 experts niet alle partijen goed kennen. Maar we weten toch al wel veel, dus stel je vraag via mail en het Insight HRTech Review netwerk gaat aan de slag om een antwoord op je vraag te vinden! Die vraag kan gaan over specifieke aanbieders, over koppelingen tussen tools of over selecteren en implementeren van HRTech. Dat is ons dagelijks werk en vragen worden vrijblijvend beantwoord. Community tool: Zoho Connect We zouden natuurlijk geen tech platform kunnen zijn zonder daarbij goede tooling te gebruiken. Een community tool is in feite een soort doorontwikkeling van wat vroeger de intranet pagina’s moesten zijn, maar vaak niet werden. Je deelt daar natuurlijk nieuws en evenementen, maar het gaat verder. Een community tool biedt mogelijkheden om per interessegebied met ‘groepen’ (zoals bij LinkedIn groepen) of ‘kanalen’ te werken en er zijn ‘forums’ om vragen te stellen en discussies te voeren. Vaak is er ook een chat mogelijkheid ingebouwd, of is de chat juist de centrale spil waar alles om draait. Een goede community tool zal veel email verkeer, vooral al die ‘cc-emails’, kunnen vervangen en een heel andere dynamiek aan communicatie geven. We hebben verschillende van deze tools al opgenomen in het domein Samenwerken, zoals Viadesk, Eko, Speakapp en Microsoft Teams. Wij kozen nu voor Zoho Connect, een van de modules uit de zeer grote suite CRM en HR software van het Indiase Zoho, dat ook gewoon in het Nederlands beschikbaar is. Inspiratie uit voorbeeld cases en veel meer kennis over werken in interne en externe communities vind je bij Bind. Ben je zelf ook expert in één of meer HRTech domeinen en wil je ook graag je kennis delen en zelf leren van andere experts? Stuur ons dan een mail voor meer informatie. beheren, branche Print Over de auteur Over Mark van Assema Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management. Bekijk alle berichten van Mark van Assema
24-06-2024Het niveau van ‘In control/Beheerst’ in het #HRTech Volwassenheidsmodel: Nadruk op betro...