"Navigeren door het HRTech-landschap."
SLUIT MENU

Werknemers bijscholen voor blijvend aanpassingsvermogen

SkillsLanguageWie maakt er op een drukke werkdag tijd voor leren? Ook al is het maar een kwartiertje, je schuift het al snel door naar ‘morgen’. Uiteindelijk komt het er vaak helemaal niet meer van. 

In een tijd dat verandering de enige constante is en die veranderingen steeds sneller gaan moeten medewerkers zichzelf continu blijven uitvinden. Uit onderzoek van PwC blijkt dat de komende drie jaar meer dan de helft van de banen zal veranderen. Michel: “Deze werknemers moeten reskillen, upskillen of newskillen. Bij 40% van de banen moet dit zelfs in de komende 6 maanden.”

Vervangen van een medewerker is duur!

Aan het aanbod van learning & development kan het niet liggen. Michel: “Dat is enorm. En juist daardoor zien mensen door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk besteden mensen slechts 1% van hun werkuren aan leren.” ‘Geen tijd’ en ‘inefficiënte leermethodes’ zijn de redenen die werknemers hiervoor opgeven in onderzoek van Cornerstone. 

Want leerstof aanbieden is één ding, zorgen dat mensen het ook echt dagelijks gebruiken een tweede. Bij Cornerstone zijn ze ervan overtuigd dat leren moeiteloos moet gaan en daarom verankerd moet zijn in ’the flow of work’. 

Vertrek van een werknemer door gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden kost ongeveer de helft tot tweeënhalf keer het jaarsalaris. En dit is nog een voorzichtige schatting.

“Natuurlijk, wij zouden graag zien dat werknemers als eerste in de ochtend met een kop koffie Cornerstone openen, maar dat is niet de realiteit. We zien werken en leren daarom niet los van elkaar.” Of zoals Michel het goed samenvat, “We moeten af van het idee dat leren los staat van werken. Als we leren integreren in alles wat we doen, versnellen we de resultaten en uiteindelijk besparen we tijd door dingen op een betere manier te doen.”

Skills zijn de gouden leerdraad

Leren moet zijn waar werknemers zijn, gemakkelijk toegankelijk wanneer en waar ze het nodig hebben in hun werkuitvoering. Organisaties moeten korte, scherpe en makkelijk verteerbare training aanbieden door middel van ‘binge-waardige’ inhoud en, belangrijker nog, alle leer- en training moet hyper gepersonaliseerd zijn.

Skills_Throughout_Employee_Lifecycle

Organisaties die werknemers willen betrekken bij het leren en hen willen inspireren tot succes, moeten werknemers, hun unieke vaardigheden, drijfveren en interesses begrijpen en op maat gemaakte loopbaantrajecten uitstippelen. Daarbij moeten relevante leer- en trainingsmogelijkheden geboden worden om de nodige vaardigheden op te bouwen om werknemers te laten slagen waar ze willen zijn en ook om het algehele succes van de organisatie te stimuleren.

Daarvoor werken ze samen met partners. Michel: “Wij staan niet alleen, we opereren in een ecosysteem en moeten dus ‘praten’ met al die verschillende applicaties.” Zo kunnen ze dankzij de samenwerking met Microsoft het Cornerstone leeraanbod leveren via Microsoft Teams.

Bredere kijk op skills nodig

Werknemers de mogelijkheid bieden om hun talenten te blijven ontwikkelen, vaardigheden aan te scherpen en relevant te blijven in een steeds veranderende markt vraagt ook een nieuwe manier van kijken naar die vaardigheden.

“Cornerstone drijft het toekomstbestendige personeelsbestand aan met adaptieve HR software die is ontworpen om mensen, teams, technologie en bedrijven te verenigen om een werkomgeving van groei, wendbaarheid en succes voor iedereen te inspireren. Met een AI-aangedreven en op vaardigheden gericht systeem dat is ontworpen voor de hedendaagse beroepsbevolking, helpen we organisaties hun leer- en ontwikkelingservaring te moderniseren, de meest relevante inhoud overal te leveren, talent en loopbaanmobiliteit te versnellen en vaardigheden te vestigen als de universele taal van groei en succes over hun bedrijf heen.”

Michel vervolgt: “Als het om skills gaat wordt altijd iemands cv erbij gepakt, aangevuld met skills vanuit de performance en development cycli en de traditionele competentie assessments.”

Met de Cornerstone Skills Graph, een AI-aangedreven skills-engine die is geïntegreerd in ons hele productportfolio, kunnen organisaties de vaardigheden van werknemers analyseren, verbeteren en herverdelen.

Deze technologie geeft bedrijven de flexibiliteit om te draaien en nieuwe vaardigheden voor morgen op te bouwen, met name door mensen te helpen bij het identificeren van ontwikkelingsmogelijkheden en loopbaantrajecten.

Stel: de uitdaging is medewerkers nieuwe AI-vaardigheden te laten ontwikkelen. De ‘Cornerstone Skills Graph’ kan dan bestaande vaardigheden in de organisatie detecteren die aan deze term zijn gekoppeld, trainingen aanbieden aan medewerkers die deze vaardigheden willen versterken of ontwikkelen én helpen bij het opsporen van relevante vaardigheden binnen Cornerstone Recruiting. 

De Cornerstone Skills Graph detecteert automatisch vaardigheden uit verschillende bronnen (LinkedIn, functietitels, trainingen, vacatures). Deze open en dynamische ‘capaciteitenbank’ met meer dan 53.000 unieke vaardigheden integreert continu nieuwe skills die op de markt komen en gaat dus mee met de dynamiek en trends in het werk.

Bekijk het webinar van Michel Geurts terug.

Verandering omzetten naar kansen voor iedereen

16 en 17 november – Meet the Moment – Cornerstone Convergence 2021

  • Tot nadenken stemmende talks van gedurfde denkers over onderwerpen als diversiteit en micro-agressies; welzijn en mededogen; nieuwsgierigheid als voordeel gebruiken; kijken om de hoek van HR-technologie; waarom is het nu tijd om op HR te wedden; en meer!
  • In de spotlights staan klanten als Nespresso, Dell, DPDHL, Wells-Fargo, Johnson & Johnson – en tientallen anderen – over toonaangevende innovatieve benaderingen van succes in ons gehele portfolio van oplossingen.
  • In onze productmeetups leer je de nieuwste innovaties, wat er nieuw is en wat de toekomst biedt van productexperts.

Aanmelden is gratis.

De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl