Redactie 15 februari 2024 0 reacties Print Simpele manieren om met HRtech werknemers erkenning te gevenErkenning voor prestaties op het werk wordt niet altijd verwacht. Maar het is erg belangrijk voor het succes van het bedrijf en het team. Dat zegt Laurel Donnellan, oprichter van Compassionate Leaders Circle. Ze legt uit hoe HRtech, zoals het platform Workhuman, daarbij ondersteuning kan bieden. Erkenning is een essentiële tool om meelevende leiders te creëren en om te zorgen voor empathie op de werkvloer. Dat zegt Laurel Donnellan, oprichter van Compassionate Leaders Circle. “Een meelevende leider zorgt voor meer verbinding op de werkvloer,” stelt ze in Forbes. Donnellan verwijst daarbij naar een Gallup-studie, die het gebruik van HR-technologie voor erkenning noemt als een middel om de cultuur en productiviteit van een bedrijf aanzienlijk te verbeteren. Ze deelt het belang van erkenning geven en ontvangen als manier om nieuwe relaties te vormen, teams met elkaar te verbinden en spanningen rondom verschillen in doelen, prioriteiten of benaderingen te verminderen. Inzetten van HR-erkenningsplatforms Om daar dieper op in te gaan, interviewde Donnellan KeyAnna Schmiedl, Chief Human Experience Officer bij Workhuman. Dit platform focust op erkenning van werknemers door geautomatiseerde prompts en openbare feeds. Schmiedl, die ze beschrijft als gepassioneerd door innovatieve benaderingen van human resources, benoemt drie specifieke manieren waarop bedrijven hun voordeel kunnen doen met erkenningsplatforms. De eerste, legt Schmiedl uit, is aan het einde van de eerste week van het onboarden van werknemers. “Erkenning zou niet alleen van bovenaf moeten komen. Met HRtech is het mogelijk om erkenning bedrijfsbreed te maken. Aan het einde van de onboarding-week van een nieuwe werknemer, kan een HRtech-platform een prompt sturen naar collega’s om de nieuwe werknemer aan te moedigen om meteen connecties te gaan maken.” De volgende is via prestatiemanagement, waar leidinggevende teams regelmatig beoordelingsvragen kunnen stellen. Werknemers en leidinggevenden kunnen deze vragen dan beantwoorden als een praktische oplossing voor het gebrek aan tijd voor regelmatige check-ins. Als laatste raadt Schmiedl het gebruik aan van persoonlijke updates om holistische erkenning aan te moedigen en voor een authentieke community-ervaring te zorgen. “Of een bedrijf nu thuiswerkers heeft of een cultuur van verbinding wil creëren, het overwegen van een HR-erkenningsplatform is een geweldige kans,” concludeert Donnellan. Lees ook: Hoe talenten via Tech erkenning krijgen van collega’s beheren, innovatie Print Over de auteur Over Redactie De redactie van HRTech Arena plaatst hier interviews en eigen artikelen. Daarnaast persberichten, aankondigingen of (met toestemming) overgenomen artikelen. Suggesties en tips kunt u sturen naar redactie[AT]zipmedia.nl Bekijk alle berichten van Redactie