Mark van Assema 23 juli 2020 0 reacties Print Amity: Drie technologische oplossingen samen op één collaboration platformAmity beschrijft zichzelf als “de thuisbasis van innovatieve digitale oplossingen”. Daarmee levert het bedrijf zelf geen technologie, maar een totaalconcept van diensten. Het fungeert als een digitale partner voor bedrijven die serieus aan hun digitalisering en online samenwerking willen werken. Amity biedt verschillende tools en technologische oplossingen, en is actief op vier locaties in drie werelddelen, waaronder Amsterdam. Externe communicatie Twee bedrijven die aangesloten zijn bij het platform zijn Upstra en Convolab. Waar Upstra specialist is in het ontwikkelen van oplossingen voor sociale media- en chatsystemen, om daarmee de digitale aanwezigheid van bedrijven te verbeteren en ze nog meer verbonden te maken, is Convolab vooral gericht op kunstmatige intelligentie, en dan met name chatbots. Zoals je ziet opereren Upstra en Convolab in hetzelfde werkveld, maar doen ze verschillende dingen. Amity brengt ze bij elkaar voor hun klanten. Interne communicatie De meest revolutionaire oplossing die sinds kort is aangesloten bij Amity is echter Eko. Eko is een bijzondere HRTech tool waarmee bedrijven hun eigen werkenden bijeen kunnen brengen, kunnen trainen en beter samen kunnen laten werken in projecten. Het bedrijf biedt een app voor interne communicatie en is uitermate geschikt voor bijvoorbeeld de retail. Eko is daarnaast sinds vorig jaar opgenomen in de HRTech Arena, binnenkort na de rebranding dus met de nieuwe naam Amity. Een online samenwerktool Tegenwoordig is Eko dus ook onderdeel van Amity. Hoe dat werkt, vertelt Amity zelf aan de hand van een case study met het bedrijf Costa Coffee. Costa Coffee is een franchise met 17 locaties en meer dan honderd werkenden. Het inwerken van nieuwe werkenden en het bijhouden van de ontwikkeling van werkenden ging volgens Costa Coffee moeilijk. Informatie over updates kwam niet altijd goed aan, er was een gebrek aan centrale aansturing en uiteindelijk had dit effect op de manier waarop klanten geholpen werden. Het niveau van werkenden per franchise verschilde teveel, er was geen gestroomlijnde communicatie, kortom: Costa Coffee had behoefte aan een technologische oplossing die het bedrijf meer tot een eenheid zou maken, om zo te kunnen groeien. Eko bezorgde Costa Coffee aan de hand van een app een digitale omgeving waarmee werkenden snel toegang kregen tot bedrijfsdocumenten, beleidsregels en leermateriaal. Leren werd zo niet alleen makkelijker, maar ook leuker, en dankzij het centrale informatiekanaal van de app was informatie altijd up-to-date en makkelijk toegankelijk. Volgens Costa Coffee verbeterde de ontwikkeling van werkenden aanzienlijk dankzij Eko, terwijl informatie over nieuwe producten gelijk gedeeld kon worden. Daarnaast kregen werkenden snel hun doelstellingen te horen, en konden ze makkelijker beloond worden bij het behalen van die doelstellingen. {cta_arena kop=”Alles over samenwerken” tekst=”Ben jij op zoek naar innovatieve HRTech oplossingen rond samenwerken? In de aanbiedersgids vind je alle informatie op een rijtje.” knop=”Bekijk en vergelijk de aanbieders” link=”https://www.hrtechreview.nl/index.php?page=aanbieders&arena=1&submit_form=Zoek&fmodules%5B%5D=16&soltypes%5B%5D=2″ plaatje=”/uploads/Kennisbank/robotje_gidszoeken%20150.gif” ctaclass=”cta_aanbieder”} Digitaliseringsmarkt ontwikkelt zich snel In het Samenwerken domein van de HRTech Arena staan de tools die aan de basis staan van de digitale transformatie van een organisatie die ook wel ‘collaboration tools’ genoemd wordne. Daarin volgen de marktontwikkelingen elkaar snel op. Buitenlandse partijen zoals MoovOne, Amity, Wyzetalk en Smarp die de Nederlandse markt opzoeken, maar ook Nederlandse partijen als Belmondo, SpeakAp, Flex-Appeal en Plek die op de digitaal samenwerken trend inspringen. In dit artikel lees je meer over waarom wij verwachten dat Samenwerk tools voor organisaties die veel in dynamische teams en remote werken een steeds centralere rol in het HRTech landschap gaan vormen. beheren, branche Print Over de auteur Over Mark van Assema Mark is HR projectleider en adviseur om te groeien naar Total Talent Management. Bekijk alle berichten van Mark van Assema
24-06-2024Het niveau van ‘In control/Beheerst’ in het #HRTech Volwassenheidsmodel: Nadruk op betro...